“Hey Peasy! Maak het lanceren van een nieuw merk eens easy.”

TBWA, Semetis, Human37, IO en Horizon Group slaan de handen in elkaar voor de lancering van Peasy

Horizon Group - het moederbedrijf achter Hypotheek.winkel, Aanbieders.be en Verzekeringen.be – heet vanaf nu Peasy, een gloednieuw merk dat besparen easy maakt. Peasy vergelijkt moeiteloos verzekeringen, energietarieven, telecomabonnementen én hypotheken. Zonder gedoe. Zonder kleine lettertjes. En helemaal gratis.

Horizon Group stelde zichzelf één grote vraag: hoe zorgen we ervoor dat mensen niet alleen vergelijken, maar zich ook goed voelen bij hun keuze? In oktober schakelden ze, via Semetis, TBWA in voor een oefening rond merkarchitectuur. Het resultaat? Een blauw, harig, knuffelbaar maar vooral slim antwoord: Peasy.

Peasy staat voor gemoedsrust, toegankelijkheid en klare taal. Geen gedoe of rekensommen meer. Gewoon duidelijkheid in een wereld van complexiteit.

Voor het karakter van Peasy werd samengewerkt met Artbox en de stemmen die Peasy de opdracht geven om te zoeken naar goedkopere en betere oplossingen zijn van Tom Van Dyck en Olivier Massart.

 

Geert Desager, Managing Director Digital Platform, legt uit: “Dankzij de sterke samenwerking met TBWA, Semetis, IO en Human37 lanceren we niet alleen een sterk nieuw merkplatform maar is dit een ook volgende grote stap in onze data gedreven digitale strategie. Op korte termijn heeft dit ecosysteem van partners ons geholpen de hele groep naar een volgend niveau te tillen”.

 

Peasy ging live vanaf 21 april met een campagne op tv, online video en sociale media.

Makkelijk besparen? Da’s easy met Peasy. ​ ​ ​ ​ ​ ​ 

easypeasy.be

 

 

 

Credit list.docx

DOCX - 91 Kb

 

 

Contacteer ons

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met