“Hey Peasy! Maak het lanceren van een nieuw merk eens easy.”
TBWA, Semetis, Human37, IO en Horizon Group slaan de handen in elkaar voor de lancering van Peasy
24 april 2025

Horizon Group - het moederbedrijf achter Hypotheek.winkel, Aanbieders.be en Verzekeringen.be – heet vanaf nu Peasy, een gloednieuw merk dat besparen easy maakt. Peasy vergelijkt moeiteloos verzekeringen, energietarieven, telecomabonnementen én hypotheken. Zonder gedoe. Zonder kleine lettertjes. En helemaal gratis.
Horizon Group stelde zichzelf één grote vraag: hoe zorgen we ervoor dat mensen niet alleen vergelijken, maar zich ook goed voelen bij hun keuze? In oktober schakelden ze, via Semetis, TBWA in voor een oefening rond merkarchitectuur. Het resultaat? Een blauw, harig, knuffelbaar maar vooral slim antwoord: Peasy.
Peasy staat voor gemoedsrust, toegankelijkheid en klare taal. Geen gedoe of rekensommen meer. Gewoon duidelijkheid in een wereld van complexiteit.
Voor het karakter van Peasy werd samengewerkt met Artbox en de stemmen die Peasy de opdracht geven om te zoeken naar goedkopere en betere oplossingen zijn van Tom Van Dyck en Olivier Massart.
Geert Desager, Managing Director Digital Platform, legt uit: “Dankzij de sterke samenwerking met TBWA, Semetis, IO en Human37 lanceren we niet alleen een sterk nieuw merkplatform maar is dit een ook volgende grote stap in onze data gedreven digitale strategie. Op korte termijn heeft dit ecosysteem van partners ons geholpen de hele groep naar een volgend niveau te tillen”.
Peasy ging live vanaf 21 april met een campagne op tv, online video en sociale media.
Makkelijk besparen? Da’s easy met Peasy.
Credit list.docx
DOCX - 91 Kb