IAB MIXX Awards 2012: TBWA gaat aan de haal met 4 prijzen en de verdiende titel “E-Agency of the Year”

Gisterenavond vond de uitreiking van de IAB MIXX Awards plaats in The Egg in Brussel, waarbij de beste digitale en interactieve campagnes van het afgelopen jaar bekroond worden. De toekenning van de punten is gebaseerd op strategie, creativiteit, uitvoering, media, en resultaten of ROI.

TBWA sleepte maar liefst 4 awards binnen: Een gold voor bpost met “Birth of the Bpack” in de categorie B2B, een Silver voor Maes met “ Een vat voor iedereen die Maes heet ” in de categorie Lead Generation, een Silver voor KBC’s “De Gangmakers, Vroeger was alles beter” in Brand Awareness en een Silver award voor “De bel en SMS-banner” van Telenet in de categorie Best Product Launch.

Als kers op de taart sloot TBWA de avond af met de prestigieuze titel van E-Agency of the Year. Kris Govaerts: “We zijn uiteraard heel blij met deze awards, vooral ook omdat we scoren met echte campagnes voor vier van onze grootste klanten. Een bewijs dat onze geïntegreerde aanpak werkt. Bovendien, jullie maken er een aparte ‘digitale’ prijs van, maar voor ons is digitaal al lang niet meer iets aparts maar een deel van ons dagelijks leven en werken. Helemaal normaal dus.”

PB-MIXX.docx

DOCX - 131 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact