IAB MIXX AWARDS 2013 : TBWA verkozen tot “Digital Agency of The Year” en KBC “Advertiser of the Year”

De 7de editie van de IAB MIXX Awards heeft net z’n verdict uitgebracht op de prijsuitreiking in Tour&Taxis te Brussel. Dit jaar kregen niet alleen de categorieën, maar ook de jury’s een make-over. 4 jury’s van specialisten, komende uit verschillende vakgebieden, hebben zich gebogen over meer dan 160 ingeschreven campagnes om uiteindelijk de beste digitale campagnes van 2013 te bekronen. Verschillende criteria werden onder de loep genomen waaronder strategie, creativiteit, resultaten, innovatie en engagement.

Het was een mooie avond voor TBWA dat maar liefst 12 prijzen binnenhaalde. 4 in de categorie Online Campaigns waarvan 2 golds voor KBC het Gat in De Markt en bpost Live Webshop, 4 in de categorie Developers waaronder goud voor Telenet, zilver voor KBC, brons voor Playstation en opnieuw zilver voor de Pepsi Like Machine. Tot slot 2 in de categorie Social Media voor Bru en McDonald’s. Daarbovenop won KBC de titel “Advertiser of the Year”.

Als kers op de taart won het bureau voor het tweede jaar op rij de prestigieuze titel “Digital Agency of the Year”. Een mooie bevestiging voor de digitale kwaliteiten van het bureau en ook voor CEO Kris Govaerts: “We zijn uiteraard superblij om voor het 2e jaar op rij de titel van Digital Agency of the Year te krijgen. Maar het is nog fijner dat zo veel van onze klanten het hier zo goed doen: van Telenet tot PlayStation, bpost, BRU en McDonald's, en uiteraard KBC. Allemaal mooie merken die aantonen dat een hecht partnership tussen klant en bureau tot mooi werk kan leiden dat bovendien ook nog eens heel effectief is. Dus ook proficiat aan hen. En aan alle mensen bij TBWA, want zij hebben dit gerealiseerd.”

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact