IAB MIXX AWARDS 2013 : TBWA verkozen tot “Digital Agency of The Year” en KBC “Advertiser of the Year”
17 oktober 2013
De 7de editie van de IAB MIXX Awards heeft net z’n verdict uitgebracht op de prijsuitreiking in Tour&Taxis te Brussel. Dit jaar kregen niet alleen de categorieën, maar ook de jury’s een make-over. 4 jury’s van specialisten, komende uit verschillende vakgebieden, hebben zich gebogen over meer dan 160 ingeschreven campagnes om uiteindelijk de beste digitale campagnes van 2013 te bekronen. Verschillende criteria werden onder de loep genomen waaronder strategie, creativiteit, resultaten, innovatie en engagement.
Het was een mooie avond voor TBWA dat maar liefst 12 prijzen binnenhaalde. 4 in de categorie Online Campaigns waarvan 2 golds voor KBC het Gat in De Markt en bpost Live Webshop, 4 in de categorie Developers waaronder goud voor Telenet, zilver voor KBC, brons voor Playstation en opnieuw zilver voor de Pepsi Like Machine. Tot slot 2 in de categorie Social Media voor Bru en McDonald’s. Daarbovenop won KBC de titel “Advertiser of the Year”.
Als kers op de taart won het bureau voor het tweede jaar op rij de prestigieuze titel “Digital Agency of the Year”. Een mooie bevestiging voor de digitale kwaliteiten van het bureau en ook voor CEO Kris Govaerts: “We zijn uiteraard superblij om voor het 2e jaar op rij de titel van Digital Agency of the Year te krijgen. Maar het is nog fijner dat zo veel van onze klanten het hier zo goed doen: van Telenet tot PlayStation, bpost, BRU en McDonald's, en uiteraard KBC. Allemaal mooie merken die aantonen dat een hecht partnership tussen klant en bureau tot mooi werk kan leiden dat bovendien ook nog eens heel effectief is. Dus ook proficiat aan hen. En aan alle mensen bij TBWA, want zij hebben dit gerealiseerd.”