IAB MIXX Awards 2015: TBWA viert zijn titel van « Digital Agency of the Year » voor het vierde jaar op rij.

De jury’s van de IAB MIXX Awards beloonden TBWA ook dit jaar met maar liefst 3 Gold Awards, 2 Silver en 4 Bronze. Bovendien werd het agentschap voor de vierde opeenvolgende keer bekroond tot « Digital Agency of the Year ». Een grote eer voor het Brusselse Agentschap, dat opnieuw als grote winnaar uit de 9de editie van de IAB MIXX Awards komt.

Gisteren werden op de IAB MIXX Awards de beste digitale creaties van België beloond in Tour&Taxis, Brussel. TBWA sleepte heel wat prijzen in de wacht waarvan het merendeel voor KBC, dat ook de titel van « Advertiser of the Year » kreeg. Dit jaar ontvangt het duo 2 Gold awards: Eén voor « KBC Mystery Spendings » (Best Digital B2C Campaign) en één voor « Pop-up Webshop » (Best Digital B2B Campaign). Ook McDonald’s ging aan de haal met een Gold award voor « I’m in love with the McDo Mol » (Best Social Media Campaign).

Verder wonnen TBWA en KBC ook nog een Silver (Best Digital B2C Campaign) en een Bronze (Best Community Management) award voor « KBC Pizza Converzatione » én een Bronze voor « KBC Mystery Spendings » (Best use of Gaming).

Ook PlayStation viel in de prijzen met een Silver award voor « Hunt » (Best Use of Gaming) en een Bronze voor «SingStar Taxi » (Best Social Media Campaign).

En met een laatste Bronze award voor Euro-Sprinters met « The Seriously Fast Delivery Button » (Best Digital B2B Campaign) sluiten TBWA en haar klanten een zeer geslaagde editie van de IAB MIXX Awards af.

 

PB-MixxAwards2015.docx

DOCX - 166 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact