Iets ongewoons in de spiegel? Pride zet huidkanker in de kijker met de Euromelanoma fotocabine

Het Centraal Station in Brussel, een pak nietsvermoedende reizigers en een ‘eigenwijze‘ fotocabine waren de ideale bestanddelen voor productiehuis SAKE om een verborgen camera filmpje te draaien over huidkanker. In opdracht van Euromelanoma, de Europese vereniging van dermatologen, zetten ze huidkanker op een ludieke manier in de kijker, de enige kanker die met het blote oog gezien kan worden!

Niet toevallig net na de zomervakantie, waar de doorsnee Belg een pak zonnestralen te verwerken kreeg, breit Euromelanoma met een speels online filmpje een sluitstuk aan haar jaarlijkse sensibiliseringscampagne rond huidkanker. De zon, en vooral een onaangepast zongedrag, zijn immers de hoofdredenen voor het toenemend aantal huidkankers.  Huidkanker kan bij een vroegtijdige aanpak behandeld worden. Regelmatig de huid checken op iets verdachts is dus de boodschap!

In het Brusselse Centraal station wachtte haast 300 reizigers een verrassing toen ze een gratis pasfoto lieten nemen in een daartoe speciaal ontworpen fotocabine.  Door een “live” bewerking van de foto’s kregen ze zichzelf net iets anders te zien op het scherm in het hokje en op de afgedrukte foto. De reacties logen er niet om! Verbazing, verwondering, zelfs een paar angstige blikken.  “Iets ongewoons in de spiegel? ” en de raad een arts te consulteren bij veranderingen van de huid waren de ‘take home” boodschappen die de reizigers meekregen na het bezoekje aan de fotomaton.    

Euromelanoma tracht met jaarlijkse sensibiliseringscampagnes het stijgend aantal huidkankers in Europa een halt toe te roepen.  Het online filmpje is het sluitstuk van de campagne 2013: “Huidkanker.  Hoe & waar moeten we kijken?” gelanceerd in mei 2013. 

URL: https://www.youtube.com/watch?v=zczBs3AzwRw

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be

TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels