Iets ongewoons in de spiegel? Pride zet huidkanker in de kijker met de Euromelanoma fotocabine

Het Centraal Station in Brussel, een pak nietsvermoedende reizigers en een ‘eigenwijze‘ fotocabine waren de ideale bestanddelen voor productiehuis SAKE om een verborgen camera filmpje te draaien over huidkanker. In opdracht van Euromelanoma, de Europese vereniging van dermatologen, zetten ze huidkanker op een ludieke manier in de kijker, de enige kanker die met het blote oog gezien kan worden!

Niet toevallig net na de zomervakantie, waar de doorsnee Belg een pak zonnestralen te verwerken kreeg, breit Euromelanoma met een speels online filmpje een sluitstuk aan haar jaarlijkse sensibiliseringscampagne rond huidkanker. De zon, en vooral een onaangepast zongedrag, zijn immers de hoofdredenen voor het toenemend aantal huidkankers.  Huidkanker kan bij een vroegtijdige aanpak behandeld worden. Regelmatig de huid checken op iets verdachts is dus de boodschap!

In het Brusselse Centraal station wachtte haast 300 reizigers een verrassing toen ze een gratis pasfoto lieten nemen in een daartoe speciaal ontworpen fotocabine.  Door een “live” bewerking van de foto’s kregen ze zichzelf net iets anders te zien op het scherm in het hokje en op de afgedrukte foto. De reacties logen er niet om! Verbazing, verwondering, zelfs een paar angstige blikken.  “Iets ongewoons in de spiegel? ” en de raad een arts te consulteren bij veranderingen van de huid waren de ‘take home” boodschappen die de reizigers meekregen na het bezoekje aan de fotomaton.    

Euromelanoma tracht met jaarlijkse sensibiliseringscampagnes het stijgend aantal huidkankers in Europa een halt toe te roepen.  Het online filmpje is het sluitstuk van de campagne 2013: “Huidkanker.  Hoe & waar moeten we kijken?” gelanceerd in mei 2013. 

URL: https://www.youtube.com/watch?v=zczBs3AzwRw

PB-Film-Euromelanoma.docx

DOCX - 161 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met