Il y a du poulet… et il y a du poulet chez McDonald’s®

Du poulet à la maison cest bien, mais qui na jamais pensé à se faire un McDo à la place ? À se rendre devant les Golden Arches et à craquer pour un repas « pur plaisir ». Cest exactement sur cette pensée que McDonald's® et TBWA ont réalisé un spot TV humoristique qui met sa gamme poulet en avant.

Le film montre une maman qui prépare du poulet pendant que sa famille se trouve à table. Mais lorsque celle-ci se retourne avec le poulet, il n’y a plus personne ! La maman comprend alors où se trouve sa famille… Elle sait qu’il y a son poulet. Mais, plus que du poulet, plus qu'un burger, plus qu'un repas... Il y a un moment véritablement indétrônable et c’est chez McDonald’s® ! La maman les rejoint alors et ensemble, ils profitent du nouveau CBO Miel Moutarde.

Eh oui, la famille s’agrandit avec la venue du nouveau CBO dont la sauce a été changée par une sauce Miel Moutarde. Et pour les fans de la première heure, pas d’inquiétude, vous pouvez toujours commander le CBO original. 

La campagne sera visible à partir du 22 février en télévision, en digital et sur les réseaux sociaux. 

Alors la prochaine fois qu’on vous proposera du poulet, sachez que oui il y a du poulet, mais mieux encore, il y a aussi du poulet chez McDonald’s®.

Contactez-nous
Charlotte De Backer
Lore Boghmans
Jeremie Goldwasser Creative Director
Charlotte De Backer
Lore Boghmans
Jeremie Goldwasser Creative Director
A propos de TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium