JOE & TBWA krijgen iedereen mee met een goeie radiohit

JOE & TBWA krijgen iedereen mee met een goeie radiohit

De tijdloze sterkte van popmuziek staat centraal in de nieuwe campagne die TBWA uitrolt voor radiozender JOE. Gepresenteerd door dj’s met elk hun eigenheid, serveert Joe zijn luisteraars de hele dag door een unieke mix van radiohits van vroeger en nu. Wanneer het moment daar is waarop jouw favoriete hit aan bod komt, moedigt Joe je aan om all the way te gaan. Zing mee, beweeg mee, dans mee, laat je gerust eens gaan. Zonder scrupules. Dat aanstekelijke gevoel van herkenning werd vertaald in de themalijn ‘Een goeie radiohit krijgt iedereen mee.’ 

Voor tv en sociale media krijgen nieuwsbeelden een onweerstaanbare hit mee die zelfs de grootst mogelijke scepticus mee aan het bewegen krijgt. Zoals Bart De Wever die danst op Vandaag is Rood van Marco Borsato. Of een groep nonnen die zich uitleven of Highway To Hell van AC/DC.

In radiospots hoor je het moment waarop iemand niet kan weerstaan aan zijn favoriete hit, en luidkeels mee zingt in zijn of haar unieke stijl. Zonder schroom. Een campagne met een grappige ondertoon. Waarbij de onweerstaanbare Playlist van Joe de boventoon voert.

-------------------------------

Campaign on air: 18 juni

Media: TV, social, Radio

-------------------------------

Credits

Agency: TBWA

Client: JOE - An Caers, Kathleen Colpin

Strategy: Kristof Janssens

Creative Director: Geert Verdonck

Creative Team: Paul Van Oevelen, Alexander Daems

Account team: Valerie Vleminckx, Sara Verstraeten

Production: TBWA\Make

Radio Director: Raf Debraekeleer

Radio Producer: Veerle Van Melkebeke

TV Producer: Cindy De Mooter

Contacteer ons
Valerie Vleminckx TBWA Belgium
Valerie Vleminckx TBWA Belgium
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium