JOE & TBWA touchent tout le monde grâce à des hits radio

JOE & TBWA touchent tout le monde grâce à des hits radio

La force intemporelle de la musique pop est au cœur de la nouvelle campagne que TBWA a concoctée pour JOE, la radio FM. Portée par des DJ avec des personnalités bien définies, Joe propose à ses auditeurs tout au long de la journée un mélange unique de hits radio, aussi bien venus du passé que très actuels. Et quand vient le moment de votre hit, Joe vous encourage à le vivre à fond. Chantez, sautez, dansez… bref: lâchez-vous ! Carrément. Ce côté a été traduit par le slogan "Un bon hit radio touche tout le monde". (‘Een goeie radiohit krijgt iedereen mee.’)

En télévision et sur les médias sociaux, les images d'actualité ont un impact irrésistible qui fait bouger même les plus grands sceptiques. Comme Bart De Wever qu‘on voit danser sur Today is Rood de Marco Borsato. Ou un groupe de religieuses qui s'amusent sur Highway To Hell d'AC / DC.

Dans les spots radio, on assiste au moment où quelqu'un ne peut pas résister à son hit favori, et se met à chanter bruyamment dans son style… très personnel. Une campagne au ton léger dans lequel excelle JOE.

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Campaign on air: 18 juin

Media: TV, Social, Radio

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Credits

Agency: TBWA

Client: JOE - An Caers, Kathleen Colpin

Strategy: Kristof Janssens

Creative Director: Geert Verdonck

Creative Team: Paul Van Oevelen, Alexander Daems

Account team: Valerie Vleminckx, Sara Verstraeten

Production: TBWA\Make

Radio Director: Raf Debraekeleer

Radio Producer: Veerle Van Melkebeke

TV Producer: Cindy De Mooter

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Valerie Vleminckx TBWA Belgium
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A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

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