JOE & TBWA touchent tout le monde grâce à des hits radio

JOE & TBWA touchent tout le monde grâce à des hits radio

La force intemporelle de la musique pop est au cœur de la nouvelle campagne que TBWA a concoctée pour JOE, la radio FM. Portée par des DJ avec des personnalités bien définies, Joe propose à ses auditeurs tout au long de la journée un mélange unique de hits radio, aussi bien venus du passé que très actuels. Et quand vient le moment de votre hit, Joe vous encourage à le vivre à fond. Chantez, sautez, dansez… bref: lâchez-vous ! Carrément. Ce côté a été traduit par le slogan "Un bon hit radio touche tout le monde". (‘Een goeie radiohit krijgt iedereen mee.’)

En télévision et sur les médias sociaux, les images d'actualité ont un impact irrésistible qui fait bouger même les plus grands sceptiques. Comme Bart De Wever qu‘on voit danser sur Today is Rood de Marco Borsato. Ou un groupe de religieuses qui s'amusent sur Highway To Hell d'AC / DC.

Dans les spots radio, on assiste au moment où quelqu'un ne peut pas résister à son hit favori, et se met à chanter bruyamment dans son style… très personnel. Une campagne au ton léger dans lequel excelle JOE.

-------------------------------

Campaign on air: 18 juin

Media: TV, Social, Radio

-------------------------------

Credits

Agency: TBWA

Client: JOE - An Caers, Kathleen Colpin

Strategy: Kristof Janssens

Creative Director: Geert Verdonck

Creative Team: Paul Van Oevelen, Alexander Daems

Account team: Valerie Vleminckx, Sara Verstraeten

Production: TBWA\Make

Radio Director: Raf Debraekeleer

Radio Producer: Veerle Van Melkebeke

TV Producer: Cindy De Mooter

Contactez-nous
Valerie Vleminckx TBWA Belgium
Valerie Vleminckx TBWA Belgium
A propos de TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium