KBC en TBWA blijven zoeken naar de gaten in de markt.

Op 4 februari startte KBC de zoektocht naar “Het gat in de markt”. Een project dat de bewoners uit alle gemeenten in Vlaanderen en Brussel uitnodigt om aan te geven wat er nog ontbreekt in hun gemeente. Ondertussen zijn er al duizenden gaten in de markt gevonden, waarvan u er al een paar kon horen op de radio. In de tweede fase van de campagne zet KBC potentiële ondernemers in de spotlights.

Elk dorp, gemeente en stad kreeg gepersonaliseerde posters in hun KBC-kantoren (bv.: Wat ontbreekt er volgens u in Halle?). Op leegstaande panden in winkelstraten werden boodschappen geplakt die de inwoners naar www.kbc.be/hetgatindemarkt moesten leiden om er hun grootste gemis aan te geven. En in de regiopagina’s van het Nieuwsblad werd er - aan de hand van redactionele artikels - dieper ingegaan op de specifieke noden van elke gemeente.

Ondertussen zijn er al duizenden gaten in de markt gevonden, waarvan u er al een paar kon horen op de radio.

De tweede fase van de campagne richt zich nu op de potentiële ondernemers. Drie televisiespots en 5 verschillende advertenties tonen vanaf volgende week voorbeelden van originele bedrijven en bedrijfjes die mensen met goede ideeën moeten inspireren om zelf de sprong als ondernemer te wagen. Wie durft, en samen met KBC tot een goed plan komt, maakt trouwens kans op één van de 20 Volvo bedrijfswagens.

Met deze campagne blijft KBC een positieve boost geven aan het ondernemerschap in onze regio. Want door mensen van hier, met ideeën van hier, samen te brengen met middelen van hier, ziet de toekomst er beter uit voor hier.

CREDITS.docx

DOCX - 128 Kb

Persbericht_NL.docx

DOCX - 66 Kb

Radiospot.mp3

MP3 - 1.1 Mb

Geert Potargent

TBWA

Valerie Vleminckx

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact