KBC en TBWA laten jong geweld mobiel bankieren met KBC K’Ching

KBC K’Ching is de eerste mobile banking-app in België, én Europa, die speciaal werd ontwikkeld voor jongeren. Behalve een fris en jong design heeft de app enkele unieke functies die jongeren helpen hun centjes te beheren via hun smartphone. Eén van die functies is het robotje K’Ching. Die helpt je met handige tips over betalen, veiligheid en omgaan met geld als jongere. En dat robotje staat centraal in de campagne die TBWA ontwikkelde om KBC K’Ching te lanceren.

K’Ching de robot is de held in onze tv spot. Hij is het beste vriendje van een jongen die samen met hem op avontuur gaat. En uiteraard helpt K’Ching telkens er iets moet betaald worden. Zo rijden ze samen met de fiets naar de snoepwinkel, flirten ze met een groepje meisjes en komen ze uiteindelijk met enkele vrienden in de bioscoop terecht. Op het einde van de dag wordt duidelijk dat het robotje eigenlijk symbool staat voor de KBC K’Ching app op de smartphone van de jongen.

Voor de uitwerking van de spot werd gekozen voor een combinatie van echte beelden en animatie. Een uitdaging die we aangingen met productiehuis Rococo en animatiestudio Volstok. En dat resulteerde in een prachtig verhaaltje in de stijl van de klassieke ‘buddy-film’.

Behalve in een tv spot zien we het robotje ook aan het werk in een Facebookcampagne, via bannering en op posters in de KBC kantoren.

KBC K’Ching kan je nu gratis downloaden via de Appstore of op Google Play.

Contacteer ons
Catherine Hamers TBWA
Catherine Hamers TBWA
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be

TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels