KBC en TBWA laten jong geweld mobiel bankieren met KBC K’Ching

KBC K’Ching is de eerste mobile banking-app in België, én Europa, die speciaal werd ontwikkeld voor jongeren. Behalve een fris en jong design heeft de app enkele unieke functies die jongeren helpen hun centjes te beheren via hun smartphone. Eén van die functies is het robotje K’Ching. Die helpt je met handige tips over betalen, veiligheid en omgaan met geld als jongere. En dat robotje staat centraal in de campagne die TBWA ontwikkelde om KBC K’Ching te lanceren.

K’Ching de robot is de held in onze tv spot. Hij is het beste vriendje van een jongen die samen met hem op avontuur gaat. En uiteraard helpt K’Ching telkens er iets moet betaald worden. Zo rijden ze samen met de fiets naar de snoepwinkel, flirten ze met een groepje meisjes en komen ze uiteindelijk met enkele vrienden in de bioscoop terecht. Op het einde van de dag wordt duidelijk dat het robotje eigenlijk symbool staat voor de KBC K’Ching app op de smartphone van de jongen.

Voor de uitwerking van de spot werd gekozen voor een combinatie van echte beelden en animatie. Een uitdaging die we aangingen met productiehuis Rococo en animatiestudio Volstok. En dat resulteerde in een prachtig verhaaltje in de stijl van de klassieke ‘buddy-film’.

Behalve in een tv spot zien we het robotje ook aan het werk in een Facebookcampagne, via bannering en op posters in de KBC kantoren.

KBC K’Ching kan je nu gratis downloaden via de Appstore of op Google Play.

K'Ching - Facebook 1

MP4 - 7.1 Mb

K'Ching - Facebook 2

MP4 - 8.5 Mb

Persbericht

DOCX - 140 Kb

Catherine Hamers

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met