KBC en TBWA laten jong geweld mobiel bankieren met KBC K’Ching
15 november 2016
KBC K’Ching is de eerste mobile banking-app in België, én Europa, die speciaal werd ontwikkeld voor jongeren. Behalve een fris en jong design heeft de app enkele unieke functies die jongeren helpen hun centjes te beheren via hun smartphone. Eén van die functies is het robotje K’Ching. Die helpt je met handige tips over betalen, veiligheid en omgaan met geld als jongere. En dat robotje staat centraal in de campagne die TBWA ontwikkelde om KBC K’Ching te lanceren.
K’Ching de robot is de held in onze tv spot. Hij is het beste vriendje van een jongen die samen met hem op avontuur gaat. En uiteraard helpt K’Ching telkens er iets moet betaald worden. Zo rijden ze samen met de fiets naar de snoepwinkel, flirten ze met een groepje meisjes en komen ze uiteindelijk met enkele vrienden in de bioscoop terecht. Op het einde van de dag wordt duidelijk dat het robotje eigenlijk symbool staat voor de KBC K’Ching app op de smartphone van de jongen.
Voor de uitwerking van de spot werd gekozen voor een combinatie van echte beelden en animatie. Een uitdaging die we aangingen met productiehuis Rococo en animatiestudio Volstok. En dat resulteerde in een prachtig verhaaltje in de stijl van de klassieke ‘buddy-film’.
Behalve in een tv spot zien we het robotje ook aan het werk in een Facebookcampagne, via bannering en op posters in de KBC kantoren.
KBC K’Ching kan je nu gratis downloaden via de Appstore of op Google Play.