KBC en TBWA presenteren hun online Preventiewinkel

KBC presenteert deze week “Moeders Preventiewinkel”: een nieuw internetplatform, met veiligheidsproducten en -tips die leed of pech helpen voorkomen. 

KBC ging hiervoor niet alleen te rade bij haar eigen verzekeringsspecialisten, maar zocht en vond de steun van de beschermengelen bij uitstek : ons aller moeders. Want niemand die ons meer tot voorzichtigheid aanmaant dan zij, al vanaf onze geboorte. 

“We maken het elke dag mee, spijtige ongevallen die heel vaak te voorkomen zijn. Helaas kunnen we de tijd, noch het gebeuren terugdraaien. Wat we als bank-verzekeraar wel kunnen, is proberen het leed op een of andere manier te voorkomen of in te perken. Daarom gaat KBC met dit online preventieplatform van start,” aldus Katrien Tuerlinckx, preventie-consulente van KBC.

Als eerste aanzet hielp een panel van moeders met het samenstellen van pakketten voor kinderen die met de fiets naar school rijden, of oudere tieners die voor het eerst op kot gaan.

Bij verdere uitbreiding van het winkelaanbod zal regelmatig beroep gedaan worden op een panel van diverse mama’s.

De shop gaat dan ook door het leven als Moeders Preventiewinkel.be * Hij wordt aangekondigd via online bannering en radiospots. En via TV; een emotionele spot die gerust als een ode kan gezien worden aan alle voorzichtige moeders.

Ontdek de shop: http://www.moederspreventiewinkel.be

Uitgebaat door 24+NV. Een onderneming van de KBC-groep.

KBC_Radio_Moederspreventiewinkel_30sNL_Kot_oma.mp3

MP3 - 705 Kb

Radio_Moederspreventiewinkel_30sNL_Fiets.mp3

MP3 - 705 Kb

persbericht_NL_Credits.docx

DOCX - 69 Kb

Geert Potargent

TBWA

Jurgen Noël

KBC

Valerie Vleminckx

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact