KBC en TBWA presenteren met de glimlach: KBC-Touch

Met KBC-Touch introduceert KBC een innovatieve manier van online bankieren en verzekeren.

Het is een totale opfrissing van het vroegere KBC Online, voor zowel computer als tablet. Een heldere vormgeving, met handige grafische iconen, wijst je op elk moment de weg. En dankzij een paar nieuwe snufjes wordt je financiën regelen een fluitje van een cent. Met de Budgetbeheerder bijvoorbeeld, heb je in één oogopslag een overzicht van al je specifieke uitgaven en inkomsten. Met Sparen voor een doel kan je heel gericht centen opzij zetten. En al je KBC verzekeringen zitten nu ook binnen handbereik.

Om die vernieuwing in de kijker te zetten creëerde TBWA een campagne die je op verschillende manieren laat kennis maken met Touch.  En dat op een manier waarbij het plezier van het product centraal staat.

Zo kan je de KBC-Touch ervaringen van een familie volgen in de mini-sitcom De Familie Sentjens. Drie grappige afleveringen die online verspreid worden. Op radio wordt fluitend gewijs het gebruiksgemak naar voor geschoven. En de posters, print- en banneradvertenties dagen je uit om te raden naar de winkeluitgaven van bekende iconische figuren. Een onderhoudend spel dat zelfs op bierviltjes terug te vinden is.

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels