KBC en TBWA sporen iedereen aan om de bus of tram te nemen

Dat de KBC Mobile App niet alleen super makkelijk maar ook verdomd handig is, bewijst KBC met een ludieke campagne rond zijn kersverse feature. Vanaf nu kan je er namelijk ook je ticket van De Lijn mee betalen. Simple comme bonjour dus. Hadden ze dat maar geweten, de pechvogels uit de campagne die op de openbare weg af te rekenen krijgen met een flinke tegenvaller.

“Neem volgende keer de bus of de tram. En betaal simpelweg met KBC Mobile.”, zo luidt het advies. Een tip die in hun geval helaas rijkelijk te laat komt. Maar als geroepen komt voor de 1 miljoen KBC Mobile klanten die nu een extra troef in hun broekzak hebben. De app, die nu al als een trein loopt, wordt er dus alleen maar straffer op.

De campagne loopt vanaf 15 oktober. En zal te zien zijn op bussen en trams van De Lijn. En ook op social media via YouTube, Instagram en Facebook.

Persbericht

DOCX - 82 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact