KBC et TBWA présentent la boutique en ligne des mamans prévoyantes

Cette semaine, KBC présente sa « boutique des mamans prévoyantes » : une nouvelle plate-forme internet qui propose des astuces et des kits de sécurité pour se prémunir contre les petits dangers de la vie. 
 

Pour mettre ce projet en place, KBC n’a pas seulement demandé conseil à ses spécialistes en assurances, elle a aussi et surtout demandé le soutien de nos véritables anges gardien : nos propres mères. Car personne d’autre ne s’est autant occupé de notre sécurité depuis notre naissance.

Katrien Tuerlinckx consultante en prévention de KBC : « Des accidents arrivent tous les jours. Mais on ne peut malheureusement pas remonter le temps pour empêcher qu’ils se produisent. La seule chose qu’un banque-assureur peut faire, c’est d’essayer d’anticiper ce qui peut arriver. Voilà pourquoi nous avons décidé de mettre en place cette plate-forme de prévention en ligne. »

Les premiers kits ont donc été développés en étroite collaboration avec un panel de mamans. Comme le kit spécial pour les enfants qui vont à l’école en vélo ou celui des plus âgés qui découvrent la vie de kot. D’autres kits de sécurité viendront régulièrement enrichir la gamme. Et toujours élaborés avec l’aide de différentes mamans.

La boutique sera accessible sur moederspreventiewinkel.be* Son lancement est soutenu par du bannering, une campagne radio et un spot TV émotionnel, véritable ôde à toutes les mamans prévoyantes.

Url: http://www.moederspreventiewinkel.be 

Exploité par 24+SA. Une entreprise du groupe KBC 

KBC_Radio_Moederspreventiewinkel_30sFR_Kot.mp3

MP3 - 705 Kb

KBC_Radio_Moederspreventiewinkel_30sFR_Velo_.mp3

MP3 - 705 Kb

persbericht_FR_Credits-.docx

DOCX - 69 Kb

Geert Potargent

TBWA

Jurgen Noël

KBC

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact