KBC steunt mensen die andere mensen helpen ​

Mensen die zich inzetten voor anderen, verdienen het om eens in de bloemetjes gezet te worden. Dat is voor KBC de aanleiding geweest voor de nieuwe spaarcampagne.

Elk jaar schenkt KBC tijdens de spaarcampagne 250 000 euro aan een goed doel. Dit jaar loopt de spaarcampagne i.s.m. Cera en worden 3 goede doelen financieel ondersteund: pleegzorg, mantelzorg en zorgnetwerken. 3 projecten met een grote maatschappelijke waarde, onafhankelijk gekozen door Cera, die aan reële behoeften voldoen en duurzame effecten bereiken voor de samenleving. Maar naast de financiële steun, wilde KBC ook iets terugdoen voor de zorgverleners die zich dag en nacht voor die goede doelen inzetten. We noemen hen de "helpende handen" van onze samenleving.

KBC zal tijdens de actie een aantal uitzonderlijke zorgverleners verrassen met een Dikke Merci. Omdat ze dat nu eenmaal verdienen. Het resultaat daarvan kan je zien op Vier en op www.kbc.be/dikkemerci. Het reclamebureau maakte een reeks van 1 minuut-reportages waarin niet KBC zelf maar wel de vrienden, familie of buren de zorgverlener gaan verrassen en bedanken met een mooie bos bloemen, een lekkere taart en een Dikke Merci.

Maar iedereen kent wel iemand die een Dikke Merci verdient. Daarom kan je een muziekkaart of e-card versturen via kbc.be/dikkemerci om jouw helpende hand in de bloemetjes te zetten. De Dikke Merci-campagne start met radiospots en banners op nationale sites die oproepen om een Dikke Merci te geven. In de 750 KBC-kantoren krijgt de campagne een lokale invulling en kan je een Dikke Merci geven aan de helpende handen uit jouw buurt.

Iedereen die spaart bij KBC, kan dus de helpende handen steunen. Want als je tussen 1 oktober en 30 november minstens 500 euro spaart of belegt bij KBC, kan je ook concreet deze 3 goede doelen steunen. Elke spaarder bepaalt immers mee hoe groot het financiële duwtje in de rug zal zijn voor elk van de goede doelen. Dat is immers een van de manieren waarop de bankverzekeraar geld investeert in onze samenleving.

KBC organiseert de Dikke Merci-actie samen met partner Cera. Cera is één van de grootste coöperaties van het land. Cera controleert ruim 30% van de aandelen van KBC Groep. Cera biedt haar vennoten voordelen aan in de vorm van kortingen op goederen en diensten. Via een getrapte inspraakstructuur worden de vennoten actief betrokken bij het Cera-beleid. Zo beslissen zij onder meer over de toekenning van steun aan regionale projecten. Cera ondersteunt meer dan 500 regionale, nationale en internationale projecten. Meer daarover op www.cera.be

Neem voor meer info contact op met Jan Macken bij TBWA op 02/6797500 - Jan.macken@tbwa.be

CREDITS.docx

DOCX - 139 Kb

Persbericht--KBC_TBWA.docx

DOCX - 66 Kb

Spaarmaand-KBC-TBWA.mp3

MP3 - 822 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met