Kledinglijn van fanshirts starten discussies over de play-offs in de nieuwe campagne van TBWA voor Play Sports.

Kledinglijn van fanshirts starten discussies over de play-offs in de nieuwe campagne van TBWA voor Play Sports.

Na een spannende laatste fase van de reguliere voetbalcompetitie zijn de play-offs in de Jupiler Pro League van start gegaan. Play-offs waarin alles nog kan en waarover dus vurig kan gediscussieerd worden. En om die discussies op te laaien ontwikkelde TBWA voor Play Sports een unieke lijn van fanshirts met profetische quotes erop.

 

Antwaarp ploeg van ’t land’, ‘Le champion, c’est l’Union’, ‘De titel is van ons. Forza Racing!’, ‘Boeren keren altijd were’ en ‘ t’Is de AG die triomfeert’. Dat zijn de statements op de t-shirts en sweaters in de play-off campagne van Play Sports. Statements die dus niet enkel te zien zijn op affiches, TV of gedeeld kunnen worden op social media, maar deze keer ook echt door de fans gedragen kunnen worden.

Ook voor het ontwerp van de shirts schakelden we designers in die onvoorwaardelijke fan zijn van hun club. Zij gingen aan de slag met authentieke elementen die perfect aansluiten bij de stijl van de respectievelijke ploegen. Hun designs werden in beeld gebracht door gerenomeerd mode-fotograaf Stig De Block met o.a. projecten voor Louis Vuitton en Armani in zijn portfolio. Met stijlvolle beelden zorgde hij voor een gedurfde cross-over van sport en fashion in deze opmerkelijke campagne.

De fanshirts worden uiteraard ook verdeeld onder de fans zelf via de social kanalen van Play Sports. Zo kunnen ook zij zorgen voor vurige play-off discussies, waar ze de shirts ook dragen: in stadions, op café, en wie weet duiken ze wel op in een praatprogramma of podcast.

Wie de discussie wint, kan je zoals altijd live meemaken op Play Sports.

 

De campagne is te zien op streetposters, social media, tv en online video.

 

 

 

 


Persbericht Persbericht.docx - 89 KB Credit list Credit list.docx - 78 KB
Max Fauconnier

 

 

Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium