Kledinglijn van fanshirts starten discussies over de play-offs in de nieuwe campagne van TBWA voor Play Sports.

Kledinglijn van fanshirts starten discussies over de play-offs in de nieuwe campagne van TBWA voor Play Sports.

Na een spannende laatste fase van de reguliere voetbalcompetitie zijn de play-offs in de Jupiler Pro League van start gegaan. Play-offs waarin alles nog kan en waarover dus vurig kan gediscussieerd worden. En om die discussies op te laaien ontwikkelde TBWA voor Play Sports een unieke lijn van fanshirts met profetische quotes erop.

 

Antwaarp ploeg van ’t land’, ‘Le champion, c’est l’Union’, ‘De titel is van ons. Forza Racing!’, ‘Boeren keren altijd were’ en ‘ t’Is de AG die triomfeert’. Dat zijn de statements op de t-shirts en sweaters in de play-off campagne van Play Sports. Statements die dus niet enkel te zien zijn op affiches, TV of gedeeld kunnen worden op social media, maar deze keer ook echt door de fans gedragen kunnen worden.

Ook voor het ontwerp van de shirts schakelden we designers in die onvoorwaardelijke fan zijn van hun club. Zij gingen aan de slag met authentieke elementen die perfect aansluiten bij de stijl van de respectievelijke ploegen. Hun designs werden in beeld gebracht door gerenomeerd mode-fotograaf Stig De Block met o.a. projecten voor Louis Vuitton en Armani in zijn portfolio. Met stijlvolle beelden zorgde hij voor een gedurfde cross-over van sport en fashion in deze opmerkelijke campagne.

De fanshirts worden uiteraard ook verdeeld onder de fans zelf via de social kanalen van Play Sports. Zo kunnen ook zij zorgen voor vurige play-off discussies, waar ze de shirts ook dragen: in stadions, op café, en wie weet duiken ze wel op in een praatprogramma of podcast.

Wie de discussie wint, kan je zoals altijd live meemaken op Play Sports.

 

De campagne is te zien op streetposters, social media, tv en online video.

 

 

 

 


Persbericht Persbericht.docx - 89 KB Credit list Credit list.docx - 78 KB
Max Fauconnier

 

 

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium