Koude winternachten op komst: steun daklozen met de ‘Homeless Webshop’

Volgens de weerkaarten zijn er dit weekend opnieuw barre winternachten op komst in ons land. Dit terwijl veel mensen, ondanks de ijzige kou, de nacht doorbrengen op straat. De vzw Solidarité Grands Froids lanceerde eind december de ‘Homeless webshop’: een tijdelijke webwinkel waarvan de opbrengst wordt verzameld om daklozen te helpen.

Een webshop zonder vast adres, om daklozen te steunen

De ‘Homeless webshop’ heeft net als een dakloze geen vast adres. Om te kunnen bestaan moet de webshop worden gehost door andere websites. De tijdelijke webwinkel, die in december 2017 gelanceerd werd, heeft tot nu toe meer dan 135.000 unieke bezoekers over de vloer gehad. Dit dankzij zowel enkele grote als kleine bedrijven waaronder Touring, Sanoma (Flair, Libelle, Feeling, Femmes D’aujourd’hui, Gael, ...), Sudpresse, De Persgroep (Dag Allemaal), La Libre Belgique, Media Marketing, Mozzeno, Solanas, Flanders.bio en TBWA België, die via hun websites onderdak boden.

Op de webshop kunnen allerlei spullen en diensten worden gekocht voor daklozen, gaande van een koffie aan €2 tot onderdak voor een week aan €150. Elke online aankoop wordt rechtstreeks geschonken aan de vzw Solidarité Grands Froids en met het ingezamelde geld kopen ze allerhande spullen en kledij voor de daklozen in Brussel. 

Elke deelname is van belang

Helaas is de winter nog niet voorbij. Cynthia Simpson - voorzitster van Solidarité Grands Froids - doet opnieuw een warme oproep om de vele daklozen, die elk jaar letterlijk in de kou staan, te helpen: “We mochten reeds rekenen op de vrijgevigheid van velen, maar toch ligt het voor de hand dat we nog meer middelen nodig hebben om de daklozen te steunen, vooral in deze koude periode. Daarom vragen we ook de hulp van andere bedrijven, zowel grote als kleine, om onze website onderdak te bieden op hun site. Elke deelname is van belang.”

Om dit initiatief te steunen en een donatie te doen, ga naar de facebook pagina van Solidarité Grands Froids waar je dagelijks kunt achterhalen op welke site de webwinkel tijdelijk wordt gehost. Momenteel is de webshop terug te vinden op dagallemaal.be, tbwagroup.be, flair.be, feeling.be, libelle.bespiceupyourlife.be, eight.be, scheefdruk.be, refugeeprints.be, delendoetdeugd.be, kristofdaniels.be en katrijnhuygens.be

Geef de Homeless Webshop ook onderdak op uw site:

Dit doe je door de volgende JavaScript snippet in de <head> te plakken van de pagina op je website waar je de webshop aan je bezoekers wilt tonen. Vergeet in deze snippet "[YOUR_COMPANY]" niet te vervangen door de naam van je bedrijf, merk of website, en "[nl,fr,en]" kun je vervolgens vervangen door "nl", "fr" of "en" om de webshop respectievelijk in het Nederlands, Frans of Engels weer te geven.

<script src="https://95-138-137-178.be/assets/homeless.js?language=[nl,fr,en]&popup=1&mobile=1&brand=[YOUR_COMPANY]" id="homeless-webshop"></script>

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact