La Loterie Nationale et TBWA montrent tout ce qui est possible grâce aux jeux

De grandes choses peuvent arriver lorsque vous jouez aux jeux de la Loterie Nationale. Non seulement dans votre propre vie mais aussi dans celle des autres. Car à travers chaque billet à gratter ou bulletin de jeu, vous soutenez un grand nombre de bonnes causes et d'associations parrainées chaque année par la Loterie Nationale.

Grâce aux subventions de la Loterie Nationale, vous aidez beaucoup de gens à réaliser leurs rêves, à repousser les frontières ou à surmonter les revers de la vie. Donnant ainsi naissance à de magnifiques histoires comme celles de Sylvia Huang, finaliste du Concours Reine Elisabeth, Joachim Gérard, vainqueur à quatre reprises des Masters de tennis en fauteuil roulant, ou Veronique Bex qui a vaincu le cancer du sein avec courage et panache.

Ces personnalités ne sont qu’un échantillon du groupe très diversifié de femmes, d’hommes et d’organisations présentés dans la nouvelle campagne corporate de la Loterie nationale. Il s'agit d'une série de films inspirants que l'on doit à Billy Pols pour Czar, dans lesquels nous mettons en lumière les réalisations remarquables d'un certain nombre de gens. Par ces films, nous tenons également à remercier les joueurs de la Loterie Nationale pour avoir rendu tout cela possible, et bien plus encore. Nous résumons cette idée dans une nouvelle baseline corporate : ‘Loterie Nationale, bien plus que jouer’.

Vous pouvez découvrir la campagne à partir de fin décembre à la télévision, via les médias sociaux et sur loterie-nationale.be.

Communiqué de presse

DOCX - 76 Kb

Credits

DOCX - 78 Kb

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact