Le dernier hit de Hooverphonic ? Le film de consignes de sécurité de Brussels Airlines.

Les vidéos de consignes de sécurité. Elles vous bercent et vous endorment avant même que vous ne soyez au-dessus des nuages. Et pourtant, il s'agit d'information cruciale pour notre sécurité ! Mais comme elles sont bien souvent ennuyeuses, froides et impersonnelles, plus personne ne les regarde.

C'est pourquoi Brussels Airlines s'est dit qu'il était temps de changer de cap. Fidèle à sa longue tradition de placer sur la carte du monde le meilleur de la Belgique, notre compagnie aérienne nationale a embarqué avec elle l'emblématique groupe belge Hooverphonic. Et leur a demandé de composer une chanson captivante basée sur les consignes de sécurité.

Ce n'est bien sûr pas un hasard si TBWA et le réalisateur Jan Boon flirtent avec le surréalisme pour ce clip. Après tout, quoi de plus belge ?
​Pour la partie technique de cette prouesse visuelle, la maison de production de réalité virtuelle Studio Regie à Merelbeke a été contactée. Et elle ne se s’est pas contentée de construire le dernier Airbus A330 à partir de rien, mais aussi tous les décors d’un monde imaginaire.

Résultat : des consignes de sécurité élégantes, entraînantes et... contagieuses. Gageons qu'au lieu d'être ignorées, elles seront partagées en masse.

En bref, une nouvelle référence dans le monde de l'aviation.

 

Communiqué de presse TBWA_BrusselsAirlines_Safetyvideo_Press release_FR.docx - 77 KB Credits TBWA_BrusselsAirlines_Safetyvideo_Credits.docx - 78 KB
Charlotte Rooseleer
Michel Moriaux

 

 

A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium