Le dernier hit de Hooverphonic ? Le film de consignes de sécurité de Brussels Airlines.

Les vidéos de consignes de sécurité. Elles vous bercent et vous endorment avant même que vous ne soyez au-dessus des nuages. Et pourtant, il s'agit d'information cruciale pour notre sécurité ! Mais comme elles sont bien souvent ennuyeuses, froides et impersonnelles, plus personne ne les regarde.

C'est pourquoi Brussels Airlines s'est dit qu'il était temps de changer de cap. Fidèle à sa longue tradition de placer sur la carte du monde le meilleur de la Belgique, notre compagnie aérienne nationale a embarqué avec elle l'emblématique groupe belge Hooverphonic. Et leur a demandé de composer une chanson captivante basée sur les consignes de sécurité.

Ce n'est bien sûr pas un hasard si TBWA et le réalisateur Jan Boon flirtent avec le surréalisme pour ce clip. Après tout, quoi de plus belge ?
​Pour la partie technique de cette prouesse visuelle, la maison de production de réalité virtuelle Studio Regie à Merelbeke a été contactée. Et elle ne se s’est pas contentée de construire le dernier Airbus A330 à partir de rien, mais aussi tous les décors d’un monde imaginaire.

Résultat : des consignes de sécurité élégantes, entraînantes et... contagieuses. Gageons qu'au lieu d'être ignorées, elles seront partagées en masse.

En bref, une nouvelle référence dans le monde de l'aviation.

 

Communiqué de presse TBWA_BrusselsAirlines_Safetyvideo_Press release_FR.docx - 77 KB Credits TBWA_BrusselsAirlines_Safetyvideo_Credits.docx - 78 KB
Charlotte Rooseleer
Michel Moriaux

 

 

A propos de TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium