Le message touchant de Brussels Airlines pour que les touristes reviennent dans la charmante ville de Bruxelles

BR SSELS MISSES U

Nous avons encore tous en tête la tragédie qui s’est produite à Bruxelles en mars dernier. Quelques semaines plus tard, la ville fait face à une nouvelle tragédie: les hôtels et les restaurants restent vides, les tickets pour les événements culturels peinent à se vendre. Selon la Chambre de Commerce & Union des Entreprises de Bruxelles (BECI), les hôtels et les restaurants de la ville souffrent d’une baisse de 30% à 40% de leur chiffre d’affaires. Avril 2016 est un mois sombre pour Bruxelles en termes de faillites avec 600 liquidations comparé aux 40 habituelles.

Pourtant, Bruxelles (et la Belgique) n’a jamais perdu de son charme. Les meilleures bières, les délicieux chocolats, les bâtiments historiques,… sont toujours bel et bien là. Brussels Airlines est un acteur clé qui facilite tous les jours la venue des visiteurs vers le coeur de l’Europe. Mais comment communiquer en temps de crise inhabituelle?

Avec trois mots simples, Brussels Airlines invite les voyageurs à revenir dans la capitale de l‘Europe. BR SSELS MISSES U. Un message chargé d’émotion qui va au-delà de la publicité. Après un premier lancement sur les réseaux sociaux, le message apparaîtra sous forme de poster dans les aéroports qui disposent d’une ligne directe vers Bruxelles.

Mais pour le bien d’une si jolie ville, nous espérons que ces quelques mots se propageront un peu partout dans le monde. Share if you care n’aura jamais été aussi approprié.

Contactez-nous
Pauline Kinet TBWA
Pauline Kinet TBWA
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium