Le Wi-Free Tour de Telenet

Une tournée d’une semaine à travers le pays pendant laquelle le comédien Rik Verheye a essayé de visiter le plus de hotspots et de homespots Telenet possible.

Le pays compte plus de 800.000 points Wi-Free où les clients Internet de Telenet peuvent surfer gratuitement. Plus de 800.000 hot- et homespots! C'est énorme. Le comédien Rik Verheye a essayé de les visiter tous une seule semaine.

Au programme de cette aventure : rencontres et cadeaux pour tous. 50 croissants chauds au Panos de Gand pour les lève-tôt, un plein de carburant pour une maman et sa fille (pour les remercier d’avoir véhiculé notre Telenet-man à Anvers), un iPhone flambant neuf à quelqu’un à la bibliothèque de Louvain et même des serviettes de bain sur la plage Surfers Paradise à Knokke-Heist ...

Nous pouvions suivre le Wi-Free Tour en radio. Grâce à des spots diffusés en matinée, l’après-midi et en soirée, Rik nous faisait découvrir le lieu où il se trouvait. Tout le monde l’aura compris, ce n’était donc pas un format radio classique, mais une campagne radio en direct où chaque spot était unique et attirait l'auditeur à venir sur place.

URL : snap.telenet.be

Spots radio en annexe.

Contactez-nous
A propos de TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\ was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels