Leefmilieu Brussel en TBWA zingen op 1001 manieren hoe we zonder te vervuilen door Brussel kunnen rijden

Het is geen verrassing, de lucht is wereldwijd in grote steden vervuild. Voor een groot deel de oorzaak hiervan: het steeds drukker wordende verkeer. En dat geldt natuurlijk ook voor Brussel. Daarom wordt vanaf 1 januari 2018 het Brussels Gewest een LEZ (Low Emission Zone, Lage Emissie Zone in het Nederlands), die de toegang van de meest vervuilende voertuigen verbiedt. Deze nieuwe wetgeving zal het mogelijk maken voor de luchtkwaliteit om te verbeteren en dus voor de inwoners om beter te ademen.

Leefmilieu Brussel en TBWA hebben gekozen om dit goede nieuws op een vrolijke manier aan te kondigen met een levendig liedje en korte, kleurrijke animatiefilmpjes. Ze doen beroep op de verbeelding van de Brusselaars en pendelaars om zich te verplaatsen. Deze campagne voor jong en oud, vertaalt zich in radio, YouTube en digital preroll en herinnert ons er vanaf voortaan aan dat er 1001 manieren zijn om door Brussel te rijden behalve met een te vervuilende auto.

Persbericht

DOCX - 152 Kb

Poster Bad

PDF - 2.1 Mb

Poster Fiets

PDF - 2.5 Mb

Poster Surf

PDF - 2.8 Mb

Poster Tram

PDF - 2.2 Mb

Benoît Carlens

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact