L'effet M : McDonald's® rend hommage aux enfants en quête d'espoir.

L'effet M : McDonald's® rend hommage aux enfants en quête d'espoir.

La Belgique a été durement touchée par la pandémie de COVID-19. Et les enfants en souffrent. À cause du confinement, ils n'ont pas beaucoup d'endroits où aller. Fini les jeux ou les nuits chez les copains, fini les visites aux grands-parents. Oubliés les parcs d'attractions, les piscines, les zoos, les cinémas, les restaurants… Alors, que leur reste-t-il ? Le plaisir d'un tour au McDrive du McDonald's, puisqu'on peut aller y récupérer les repas.

McDonald's® Belgique a décidé de rendre hommage à ces enfants qui regardent par la fenêtre depuis des mois, en quête d'espoir. Et qui, de temps en temps, sont récompensés de leur patience.

TBWA\Brussels a parfaitement résumé ce sentiment en une image, avec l'aide du photographe belge Jef Boes. Il est parvenu à capturer le regard des enfants, en voiture, quand ils aperçoivent la célèbre double arche dorée du logo McDonald's, que l'on voit se refléter dans la vitre. Les images parlent d'elles-mêmes et ne nécessitent aucune signature, aucun texte, pour faire passer le message.

La campagne est à découvrir en affichage, annonces presse et réseaux sociaux.


 


 


 

Communiqué de presse MEffectPRCommFR.pdf - 36 KB Crédits CreditsMEffect-2.docx - 13 KB

 


Jeremie Goldwasser Creative Director
Geert Potargent Client Service Director

 

A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium