L'effet M : McDonald's® rend hommage aux enfants en quête d'espoir.

L'effet M : McDonald's® rend hommage aux enfants en quête d'espoir.

La Belgique a été durement touchée par la pandémie de COVID-19. Et les enfants en souffrent. À cause du confinement, ils n'ont pas beaucoup d'endroits où aller. Fini les jeux ou les nuits chez les copains, fini les visites aux grands-parents. Oubliés les parcs d'attractions, les piscines, les zoos, les cinémas, les restaurants… Alors, que leur reste-t-il ? Le plaisir d'un tour au McDrive du McDonald's, puisqu'on peut aller y récupérer les repas.

McDonald's® Belgique a décidé de rendre hommage à ces enfants qui regardent par la fenêtre depuis des mois, en quête d'espoir. Et qui, de temps en temps, sont récompensés de leur patience.

TBWA\Brussels a parfaitement résumé ce sentiment en une image, avec l'aide du photographe belge Jef Boes. Il est parvenu à capturer le regard des enfants, en voiture, quand ils aperçoivent la célèbre double arche dorée du logo McDonald's, que l'on voit se refléter dans la vitre. Les images parlent d'elles-mêmes et ne nécessitent aucune signature, aucun texte, pour faire passer le message.

La campagne est à découvrir en affichage, annonces presse et réseaux sociaux.


 


 


 

Communiqué de presse MEffectPRCommFR.pdf - 36 KB Crédits CreditsMEffect-2.docx - 13 KB

 


Jeremie Goldwasser Creative Director
Geert Potargent Client Service Director

 

A propos de TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium