Les Diables Rouges sont… champions du monde !

Dans le cadre de la Coupe du Monde en Russie, le journal Het Laatste Nieuws sort un dossier "L'impact d’une victoire à la Coupe du Monde". Pour cela, le journal lance avec TBWA une campagne qui imagine déjà la victoire des Diables Rouges à la Coupe du Monde. Car avouons-le : avec une équipe aussi forte, nous ne pouvons être que champions du monde !

Un spot TV est au cœur de la campagne. Il commence par le but décisif en finale et emmène ensuite le téléspectateur sur tout ce qui peut se passer après notre victoire en Russie. L'impact incroyable qu'elle a sur l'économie, la politique et la culture belge.

Le coup d'envoi de la campagne a été lancé avec quelques images teasing du spot, à la fois en print et online. Pour être déployée à l'échelle nationale quelques jours plus tard en télévision, au cinéma, en presse écrite et en radio. Pour que toute la Belgique se fasse à l’idée qu’on ira bien en finale... et qu'on la ramènera, cette fameuse coupe. On compte sur vous, Hazard, De Bruyne, Lukaku et Co !

À l’antenne à partir de jeudi 19/04.

 

Découvrez toute la campagne ici :

www.hln.be/wezijnwereldkampioen

 

----------------------------------------------------------------

CREDITS:

Media: TV, Radio, OLV, Print

Client: Het Laatste Nieuws (Annelies Degens, Katrijn Vrints)

Agency: TBWA Group

Creative Director: Steven Janssens

Creative Team: Arnaud Bouclier, Philip De Cock

Strategy Director: Kristof Janssens

Account Director: Valerie Vleminckx

Account Executive: Sara Verstraeten

TV Production:  MAKE

Producer: Annemie Decorte

Director: Valery Joseph

DOP: David Doom

Post-production editor: Helena Overlaet-Michiels

Grading: Moxy

Sound design: Mathieu Grillo

Radio Production: MAKE

Radio Director: Raf Debraekeleer

Radio Producer: Veerle Van Melkebeke

Contacteer ons
Valerie Vleminckx Account Director, TBWA
Valerie Vleminckx Account Director, TBWA
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be

TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels