Les Diables Rouges sont… champions du monde !

Dans le cadre de la Coupe du Monde en Russie, le journal Het Laatste Nieuws sort un dossier "L'impact d’une victoire à la Coupe du Monde". Pour cela, le journal lance avec TBWA une campagne qui imagine déjà la victoire des Diables Rouges à la Coupe du Monde. Car avouons-le : avec une équipe aussi forte, nous ne pouvons être que champions du monde !

Un spot TV est au cœur de la campagne. Il commence par le but décisif en finale et emmène ensuite le téléspectateur sur tout ce qui peut se passer après notre victoire en Russie. L'impact incroyable qu'elle a sur l'économie, la politique et la culture belge.

Le coup d'envoi de la campagne a été lancé avec quelques images teasing du spot, à la fois en print et online. Pour être déployée à l'échelle nationale quelques jours plus tard en télévision, au cinéma, en presse écrite et en radio. Pour que toute la Belgique se fasse à l’idée qu’on ira bien en finale... et qu'on la ramènera, cette fameuse coupe. On compte sur vous, Hazard, De Bruyne, Lukaku et Co !

À l’antenne à partir de jeudi 19/04.

 

Découvrez toute la campagne ici :

www.hln.be/wezijnwereldkampioen

 

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CREDITS:

Media: TV, Radio, OLV, Print

Client: Het Laatste Nieuws (Annelies Degens, Katrijn Vrints)

Agency: TBWA Group

Creative Director: Steven Janssens

Creative Team: Arnaud Bouclier, Philip De Cock

Strategy Director: Kristof Janssens

Account Director: Valerie Vleminckx

Account Executive: Sara Verstraeten

TV Production:  MAKE

Producer: Annemie Decorte

Director: Valery Joseph

DOP: David Doom

Post-production editor: Helena Overlaet-Michiels

Grading: Moxy

Sound design: Mathieu Grillo

Radio Production: MAKE

Radio Director: Raf Debraekeleer

Radio Producer: Veerle Van Melkebeke

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Valerie Vleminckx Account Director, TBWA
Valerie Vleminckx Account Director, TBWA
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

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