Les employés lèvent un coin du voile sur leur job dans une nouvelle campagne de recrutement de TBWA pour Brussels Airlines.

De toute évidence, Brussels Airlines est sortie des voies aériennes battues pour recruter de nouveaux talents. La campagne qui se déploie en ce moment sur les réseaux sociaux en est la preuve. L’approche, loin d’être classique, repose sur une série de vidéos authentiques et inspirantes, dans lesquelles les collaborateurs racontent leur propre histoire.

Toutes ces histoires montrent que leur job est plus qu’un simple job. C’est un défi. C’est une chance de grandir. Et surtout, c’est pour eux l’occasion d’offrir aux passagers des moments inoubliables pendant leur voyage.

Dans ces sept portraits, les collaborateurs lèvent un coin du voile sur leur réalité quotidienne et leur environnement de travail. Un pilote qui a réalisé le rêve d’un jeune passager, une collègue qui prend en charge les enfants voyageant seuls, un technicien – souvent invisible - qui veille à la sécurité de chaque vol, une responsable ticketing toujours prête à aider les voyageurs…

Chaque histoire est différente, mais le message demeure le même : c’est plus qu’un job.

Pilote, technicien, responsable de comptoir, toutes ces fonctions ont un point commun : elles enrichissent non seulement votre carrière, mais aussi vous-même. Parce que travailler à Brussels Airlines, c’est contribuer à créer un petit bout de Belgique dans les airs.

La campagne se déploie en interne, avec un renforcement via les réseaux sociaux. Elle affiche les valeurs de Brussels Airlines : fierté, engagement et sens.

 

 


Credit list.docx

DOCX - 90 Kb

 

 

Contacteer ons

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met