L'Office National Marocain du Tourisme (ONMT) s’associe à TBWA Reputation

L'Office National Marocain du Tourisme (ONMT) s’associe à TBWA Reputation

L'ONMT, l'Office National Marocain du Tourisme, a choisi TBWA Reputation comme partenaire en RP et marketing d'influence pour le Benelux pour l'année à venir. La grande expertise de l'agence en matière de relations presse corporate et lifestyle, au sein du secteur et bien au-delà, ainsi que ses campagnes de marketing d'influence créatives ont retenu l'attention de l’ONMT.

L'ONMT est chargé de développer la stratégie de promotion touristique du Maroc. Après deux ans de crise due à la pandémie, le Maroc vise à se positionner parmi les destinations touristiques mondiales les plus convoitées. Avec une nouvelle identité visuelle et un nouveau logo, le pays souhaite renforcer sa notoriété et son attractivité auprès du public international, et à renforcer son image tendance, surtout auprès des nouvelles générations de voyageurs.

​Avec TBWA Reputation, ils travaillent désormais main dans la main pour faire connaître tout ce que le Maroc a à offrir aux touristes belges, néerlandais et luxembourgeois : des treks impressionnants dans les montagnes de l'Atlas, à des promenades dans de belles médinas historiques, à de la détente lors d'une cure de bien-être relaxante dans le désert, et bien plus encore

TBWA Reputation continue de croître
​TBWA Reputation fait partie de TBWA Belgium et constitue le centre d'expertise interne pour les stratégies de réputation, les relations avec la presse, les Public Affairs, la communication de crise et le marketing d'influence. L'équipe, dirigée par Laure Miquel-Jean, directrice stratégique PR & Reputation, se compose désormais de 6 experts. A côté d’Anneleen Coppens, Quentin Glodé (anciennement Walkie Talkie) et Arthur Joos (anciennement Weber Shandwick) ont rejoint l'équipe en tant que consultants l'année dernière. En outre, TBWA Reputation a également reçu un soutien supplémentaire avec deux collègues juniors : Elise Bertrand et Nell Dumortier.

TBWA Reputation
TBWA Reputation

 

A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium