McDonald's en TBWA gaan voor de juiste rekrutering met de McMistakes

McDonald’s heeft een strakke strategie als het gaat om nieuwe werknemers aanwerven. Het motto luidt: “Hire on attitude. Train on skills.” De ervaring op je cv is niet van tel, de goesting om te leren wel. Helemaal in lijn met deze filosofie bedacht TBWA Brussels de campagne McMistakes. Een reeks posters voor in hun restaurants die dringend op zoek zijn naar jobstudenten. Op het eerste zicht lijken het typische productposters tot je nog eens beter kijkt. Het zijn allemaal mistakes. De frietjes zijn in de McFlurry-beker beland, de Big Mac zit vast in het doosje van de frietjes, en op de plaats van het ijsje hoort een Big Mac. De iconische producten en verpakking worden simpelweg omgewisseld en toch kan je niet geloven dat ooit iemand deze fouten zou maken.

Executive creative director Jeroen Bostoen: “Je hebt niet altijd de allergrootste merkcampagnes nodig. De McMistakes zijn het perfecte voorbeeld van hoe je met een simpele rekruteringsposter een iconisch merk juist in de spotlights kan zetten.

Credits

PDF - 73 Kb

Jeroen Bostoen

TBWA Belgium

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met