McDonald's en TBWA gaan voor de juiste rekrutering met de McMistakes

McDonald’s heeft een strakke strategie als het gaat om nieuwe werknemers aanwerven. Het motto luidt: “Hire on attitude. Train on skills.” De ervaring op je cv is niet van tel, de goesting om te leren wel. Helemaal in lijn met deze filosofie bedacht TBWA Brussels de campagne McMistakes. Een reeks posters voor in hun restaurants die dringend op zoek zijn naar jobstudenten. Op het eerste zicht lijken het typische productposters tot je nog eens beter kijkt. Het zijn allemaal mistakes. De frietjes zijn in de McFlurry-beker beland, de Big Mac zit vast in het doosje van de frietjes, en op de plaats van het ijsje hoort een Big Mac. De iconische producten en verpakking worden simpelweg omgewisseld en toch kan je niet geloven dat ooit iemand deze fouten zou maken.

Executive creative director Jeroen Bostoen: “Je hebt niet altijd de allergrootste merkcampagnes nodig. De McMistakes zijn het perfecte voorbeeld van hoe je met een simpele rekruteringsposter een iconisch merk juist in de spotlights kan zetten.

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be

TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels