McDonald's en TBWA gaan voor de juiste rekrutering met de McMistakes
30 mei 2018
McDonald’s heeft een strakke strategie als het gaat om nieuwe werknemers aanwerven. Het motto luidt: “Hire on attitude. Train on skills.” De ervaring op je cv is niet van tel, de goesting om te leren wel. Helemaal in lijn met deze filosofie bedacht TBWA Brussels de campagne McMistakes. Een reeks posters voor in hun restaurants die dringend op zoek zijn naar jobstudenten. Op het eerste zicht lijken het typische productposters tot je nog eens beter kijkt. Het zijn allemaal mistakes. De frietjes zijn in de McFlurry-beker beland, de Big Mac zit vast in het doosje van de frietjes, en op de plaats van het ijsje hoort een Big Mac. De iconische producten en verpakking worden simpelweg omgewisseld en toch kan je niet geloven dat ooit iemand deze fouten zou maken.
Executive creative director Jeroen Bostoen: “Je hebt niet altijd de allergrootste merkcampagnes nodig. De McMistakes zijn het perfecte voorbeeld van hoe je met een simpele rekruteringsposter een iconisch merk juist in de spotlights kan zetten.