McDonald's en TBWA lanceren 's werelds eerste Tinder-burgers

Kan je verliefd worden op een hamburger? Als het aan McDonald’s ligt wel. Dankzij Tinder. Want wie via de populaire datingapp op zoek gaat naar de ideale partner voor Valentijn, zou wel eens kunnen matchen met Generous Jacqueline of Fancy Francis. Allebei om in te bijten.

Ravissant ziet ze er zeker uit, Generous Jacqueline. Een classy chick. En de geraffineerde Fancy Francis is al even onweerstaanbaar, met z’n subtiel parfum van truffel. Als je van het beefy type houdt, tenminste. En versier je op Tinder een match met hen, dan krijg je een Valentijnsmenu cadeau bij McDonald’s. 

Want achter de verleidelijke Tinder-profielen zitten hoogst appetijtelijke hamburgers. Ze horen thuis in het rijtje Maestro-burgers, McDo’s premiumaanbod . Die kregen allemaal een sprekende naam. Zo passeerden onder andere Magnificent Maurice, Glorious Giorgio en Juicy Jane al de revue. De stap naar Tinder was dus niet eens vergezocht.

Met deze originele vorm van ‘product placement’ voor Valentijn zorgt McDonald’s voor een wereldprimeur. Ideaal voor singles met honger naar meer. 

Credits

DOCX - 85 Kb

Persbericht

PDF - 68 Kb

Soraya Hellara

TBWA Belgium

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact