McDonald’s en TBWA moedigen iedereen op de Belgian Pride aan om te houden waarvan ze houden … met iconische McDo producten.

Een McFlurry© met frietjes? Of Chicken McNuggets© gedipt in een ijshoorntje? Als je ervan houdt, dan moet je het gewoon doen! Diversiteit in al zijn vormen maakt van de wereld een mooiere plek. En daarom verspreidde McDonald’s posters met allerlei combinaties van hun iconische producten tijdens de Belgian Pride, tekens vergezeld door de krachtige lijn: ‘Love what you love’.

 

De Belgian Pride is dé jaarlijkse bijeenkomst van de LGBTI+ community en hun vrienden. Een fantastisch evenement dat in het teken staat van meer inclusiviteit, openheid, respect en gelijkheid. En natuurlijk een groot feest waarop iedereen kan zijn wie ze zijn en kan houden van wie ze houden. Een state of mind waar McDonald’s altijd achter heeft gestaan en die ze blijven aanmoedigen op elke mogelijke manier. Dat doen ze met structurele initiatieven in België en overal ter wereld, maar soms ook met eenvoudige posters in het straatbeeld.

Die posters herinnerden elke McDo fan eraan dat ze van de McDo producten kunnen genieten zoals zij dat willen. Wil jij Chicken McNuggets in een ijsje dippen? Geen probleem! Of liever frietjes als topping op je McFlurry? Doe maar! Voor de productie van de posters vroegen we aan onze vaste foodfotografen om McDo producten te shooten in combinaties die ze waarschijnlijk nooit hadden zien aankomen, maar die uiteindelijk een prachtig resultaat opleverden.

 

 

 

Credit list TBWA vakpers Pride McDo.docx

DOCX - 77 Kb

Pride B2B press release.docx

DOCX - 13 Kb

 

Elien Onclinx

Account Director, TBWA

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met