McDonald’s et TBWA fêtent les 50 ans du Big Mac avec les « Inchangés »

Notre légendaire Big Mac fêtera ses 50 ans, cette année. Un demi-siècle déjà, au cours duquel ce classique des classiques est resté identique. Car… après tout, pourquoi changer les choses qu’on ne souhaite pas voir changer ? C’est la philosophie derrière les « Inchangés », une campagne de TBWA pour McDonald’s Belgique.

À une époque où tout change de plus en plus vite et où tout le monde veut surfer sur la vague la plus hype, ne pas changer, c’est faire de la résistance. Et c’est ce que font les « Inchangés ». Ils aiment les choses comme elles sont. Ils disent toujours non à l’innovation. Et le Big Mac, dont la recette est inchangée depuis 50 ans déjà, fait clairement partie du club. Dans le spot de 60 secondes, nous suivons un certain nombre de vrais « Inchangés » qui ont su rester totalement eux-mêmes. Le spot a été réalisé par Jeroen Mol et sera diffusé en première sur différentes chaînes belges, début janvier. Les « Inchangés » seront également mis en avant en ligne et sur les réseaux sociaux avec, entre autres, la plateforme en ligne 50yearsunchanged.be, où il sera possible de taguer des amis inchangés tout en partageant une flopée de mèmes reconnaissables et hilarants. La campagne se poursuivra jusqu’à la fin du mois de mars.

Credits

PDF - 87 Kb

Soraya Hellara

TBWA Belgium

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact