McDonald’s et TBWA, une histoire de famille

En famille, on partage tout. En famille on n’est jamais seul. En famille on s’aide les uns les autres… Cette ode à toutes les familles est le cœur même de la nouvelle campagne télé de McDonald’s Belgique. Une campagne d’image comme on n’en fait plus.

Il est vrai que depuis des années, le secteur avait pour habitude de se battre à coup de coupons, d’innovations et de promotions. Le résultat ? Une perte d’image positive, un lien à la marque qui s’étiole… il était temps de remettre en avant ce qui fait la clé même du business : le bonheur de se retrouver ensemble.

Pour jouer, surfer, fêter quelque chose, se faire plaisir… ou simplement souffler, il y a mille raisons d’aller chez McDonald’s quand on est en famille. Chacun y trouve son compte. Mais le plaisir de partager ce moment ensemble est chaque fois unique.

Voilà en substance le message derrière ce film « blanc bleu belge » signé TBWA. Celui-ci nous montre la vie d’une famille d’aujourd’hui. Une famille nombreuse… recomposée sans doute. Une famille comme toutes les autres, avec ses joies, ses petits tracas… mais pour qui le fait d’être ensemble rend tout plus fun et plus facile. Une famille sympathique et hétéroclite à laquelle tout le monde rêve d’appartenir. Une famille qui adore se retrouver ensemble chez McDonald’s.

Un film charmant, marrant, parfois même émouvant… à voir et revoir sans modération.

Contactez-nous
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium