McDonald's et TBWA utilisent des produits McDo iconiques pour encourager chacun à aimer en toute liberté durant la Belgian Pride.

Un McFlurry© avec des frites ? Ou des Chicken McNuggets© à dipper dans un cornet de glace ? Vous aimez ça ? Alors, ne vous gênez pas ! La diversité sous toutes ses formes rend le monde plus beau. Voilà pourquoi McDonald's lance une campagne d’affichage mettant en scène les combinaisons les plus folles de ses produits iconiques durant la Belgian Pride, accompagnées du puissant slogan "Love What You Love".

La Belgian Pride est l'ultime manifestation annuelle pour la communauté LGBTI+ et ses sympathisants. Un événement fantastique qui appelle à plus d'inclusion, de respect et d'égalité. Une grande fête où chacun est libre d'être qui il est et d'aimer qui il aime. Un état d'esprit que McDonald's a toujours soutenu et que nous continuerons à encourager de toutes les façons possibles. Avec des initiatives structurelles en Belgique et dans le monde entier, mais aussi avec une simple campagne d'affichage dans les rues.

Avec ces affiches, nous voulons montrer que chaque fan de McDo peut faire ce qu'il veut avec nos produits. ‘Lâchez-vous, combinez-les et mangez-les comme bon vous semble. Envie de dipper vos Chicken McNuggets© dans votre crème glacée ? Des frites sur votre McFlurry© en guise de topping ? Aucun problème !’ Pour réaliser ces affiches, nous avons demandé à notre studio photo de photographier les combinaisons de produits McDo iconiques les plus improbables. Des combinaisons spéciales qui ont donné lieu à de magnifiques images !

 

 

Communiqué de presse

DOCX - 14 Kb

Credits

DOCX - 77 Kb

Elien Onclinx

Account Director, TBWA

 

 

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact