McDonald's et TBWA utilisent des produits McDo iconiques pour encourager chacun à aimer en toute liberté durant la Belgian Pride.

McDonald's et TBWA utilisent des produits McDo iconiques pour encourager chacun à aimer en toute liberté durant la Belgian Pride.

Un McFlurry© avec des frites ? Ou des Chicken McNuggets© à dipper dans un cornet de glace ? Vous aimez ça ? Alors, ne vous gênez pas ! La diversité sous toutes ses formes rend le monde plus beau. Voilà pourquoi McDonald's lance une campagne d’affichage mettant en scène les combinaisons les plus folles de ses produits iconiques durant la Belgian Pride, accompagnées du puissant slogan "Love What You Love".

La Belgian Pride est l'ultime manifestation annuelle pour la communauté LGBTI+ et ses sympathisants. Un événement fantastique qui appelle à plus d'inclusion, de respect et d'égalité. Une grande fête où chacun est libre d'être qui il est et d'aimer qui il aime. Un état d'esprit que McDonald's a toujours soutenu et que nous continuerons à encourager de toutes les façons possibles. Avec des initiatives structurelles en Belgique et dans le monde entier, mais aussi avec une simple campagne d'affichage dans les rues.

Avec ces affiches, nous voulons montrer que chaque fan de McDo peut faire ce qu'il veut avec nos produits. ‘Lâchez-vous, combinez-les et mangez-les comme bon vous semble. Envie de dipper vos Chicken McNuggets© dans votre crème glacée ? Des frites sur votre McFlurry© en guise de topping ? Aucun problème !’ Pour réaliser ces affiches, nous avons demandé à notre studio photo de photographier les combinaisons de produits McDo iconiques les plus improbables. Des combinaisons spéciales qui ont donné lieu à de magnifiques images !

 

Story image
Story image
Story image
Story image
Story image

 

Communiqué de presse Pride B2B press release FR.docx - 14 KB Credits Credit list TBWA vakpers Pride McDo.docx - 77 KB
Elien Onclinx Account Director, TBWA

 

 

A propos de TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium