McDonald’s lance le slogan local « i’m leuven’ it »

McDonald’s lance le slogan local « i’m leuven’ it »

Le 17 septembre, McDonald’s ouvre un deuxième restaurant à Leuven. Pour la campagne d'ouverture de cette nouvelle implantation, McDonalds' et TBWA veulent flatter la fierté que la plus ancienne cité universitaire du plat pays suscite auprès de ses résidents. 

Le nouveau McDonald's ouvre ses portes au 86 de la Bondgenotenlaan. Il s'agit du deuxième restaurant de la marque dans la cité universitaire. Avec le slogan i'm leuven'it, référence ludique au célèbre i'm lovin' it de McDonald's, nous voulons renforcer le sentiment de fierté et d'appartenance des habitants, navetteurs et étudiants de Leuven. 

Nous venons de traverser une période difficile au cours de laquelle quasiment tout le monde a dû recourir au télétravail, y compris les étudiants qui ont suivi leurs cours de chez eux. Pour beaucoup, il manquait cette connexion avec leur ville (universitaire) favorite. Ce slogan illustre notre volonté de leur remonter le moral, et de les accueillir dans ce qui devrait être pour eux comme une deuxième maison. Avec McDonald's, nous veillons également à ce que ce slogan soit bien visible dans les rues, et nous espérons par-là contribuer à un renouveau du sentiment d'unité. Après être restés longtemps chez nous, redevenons tous les ambassadeurs de notre ville ! 

Contactez-nous
Jeremie Goldwasser Creative Director, TBWA
Elien Onclinx Account Director, TBWA
Roel Spelkens Digital Creative, TBWA
Charlotte De Backer Account Executive, TBWA
Jeremie Goldwasser Creative Director, TBWA
Elien Onclinx Account Director, TBWA
Roel Spelkens Digital Creative, TBWA
Charlotte De Backer Account Executive, TBWA
A propos de TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium