McDonald’s lance le slogan local « i’m leuven’ it »

McDonald’s lance le slogan local « i’m leuven’ it »

Le 17 septembre, McDonald’s ouvre un deuxième restaurant à Leuven. Pour la campagne d'ouverture de cette nouvelle implantation, McDonalds' et TBWA veulent flatter la fierté que la plus ancienne cité universitaire du plat pays suscite auprès de ses résidents. 

Le nouveau McDonald's ouvre ses portes au 86 de la Bondgenotenlaan. Il s'agit du deuxième restaurant de la marque dans la cité universitaire. Avec le slogan i'm leuven'it, référence ludique au célèbre i'm lovin' it de McDonald's, nous voulons renforcer le sentiment de fierté et d'appartenance des habitants, navetteurs et étudiants de Leuven. 

Nous venons de traverser une période difficile au cours de laquelle quasiment tout le monde a dû recourir au télétravail, y compris les étudiants qui ont suivi leurs cours de chez eux. Pour beaucoup, il manquait cette connexion avec leur ville (universitaire) favorite. Ce slogan illustre notre volonté de leur remonter le moral, et de les accueillir dans ce qui devrait être pour eux comme une deuxième maison. Avec McDonald's, nous veillons également à ce que ce slogan soit bien visible dans les rues, et nous espérons par-là contribuer à un renouveau du sentiment d'unité. Après être restés longtemps chez nous, redevenons tous les ambassadeurs de notre ville ! 

Contactez-nous
Jeremie Goldwasser Creative Director, TBWA
Elien Onclinx Account Director, TBWA
Roel Spelkens Digital Creative, TBWA
Charlotte De Backer Account Executive, TBWA
Jeremie Goldwasser Creative Director, TBWA
Elien Onclinx Account Director, TBWA
Roel Spelkens Digital Creative, TBWA
Charlotte De Backer Account Executive, TBWA
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium