McDonald’s lanceert lokale slogan "i’m leuven’ it"

McDonald’s opent op 17 september een tweede vestiging in Leuven. Voor de openingscampagne van het restaurant willen McDonald’s en TBWA bijdragen aan het trotse stadsgevoel van de oudste studentenstad van de Lage Landen.

Op de Bondgenotenlaan 86 opent binnenkort een gloednieuwe McDonald’s, wat voor McDonald’s meteen het tweede thuis wordt in de studentenstad. Met de slogan “i’m leuven’ it” verwijzen we op een ludieke manier naar het wereldbekende “i’m lovin’ it” van McDonald’s. Daarmee willen we bijdragen aan de trotse identiteit van zowel de inwoners, pendelaars als de studenten in Leuven.
 

Het zijn zware tijden geweest waarin bijna iedereen moest telewerken en ook studenten enkel van thuis uit les konden volgen. Zo moesten veel mensen de connectie met hun favoriete (studenten)stad missen. Met de keuze voor deze slogan willen we hen vooral een hart onder de riem steken en hen opnieuw welkom heten in wat ook voor hen een tweede thuis zou moeten zijn. Door deze slogan zichtbaarheid te geven in het straatbeeld, wil McDonald’s bijdragen aan een hernieuwd eenheidsgevoel. Laat ons na veel thuis zitten, opnieuw allemaal ambassadeurs van onze eigen stad worden!

Credits.docx

DOCX - 13 Kb

Jeremie Goldwasser

Creative Director, TBWA

Elien Onclinx

Account Director, TBWA

Roel Spelkens

Digital Creative, TBWA

Charlotte De Backer

Account Executive, TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met