McDonald’s lanceert lokale slogan "i’m leuven’ it"

McDonald’s lanceert lokale slogan "i’m leuven’ it"

McDonald’s opent op 17 september een tweede vestiging in Leuven. Voor de openingscampagne van het restaurant willen McDonald’s en TBWA bijdragen aan het trotse stadsgevoel van de oudste studentenstad van de Lage Landen.

Op de Bondgenotenlaan 86 opent binnenkort een gloednieuwe McDonald’s, wat voor McDonald’s meteen het tweede thuis wordt in de studentenstad. Met de slogan “i’m leuven’ it” verwijzen we op een ludieke manier naar het wereldbekende “i’m lovin’ it” van McDonald’s. Daarmee willen we bijdragen aan de trotse identiteit van zowel de inwoners, pendelaars als de studenten in Leuven.
 

Het zijn zware tijden geweest waarin bijna iedereen moest telewerken en ook studenten enkel van thuis uit les konden volgen. Zo moesten veel mensen de connectie met hun favoriete (studenten)stad missen. Met de keuze voor deze slogan willen we hen vooral een hart onder de riem steken en hen opnieuw welkom heten in wat ook voor hen een tweede thuis zou moeten zijn. Door deze slogan zichtbaarheid te geven in het straatbeeld, wil McDonald’s bijdragen aan een hernieuwd eenheidsgevoel. Laat ons na veel thuis zitten, opnieuw allemaal ambassadeurs van onze eigen stad worden!

Contacteer ons
Jeremie Goldwasser Creative Director, TBWA
Elien Onclinx Account Director, TBWA
Roel Spelkens Digital Creative, TBWA
Charlotte De Backer Account Executive, TBWA
Jeremie Goldwasser Creative Director, TBWA
Elien Onclinx Account Director, TBWA
Roel Spelkens Digital Creative, TBWA
Charlotte De Backer Account Executive, TBWA
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium