McDonald’s opent minirestaurant voor superfan Dries (11) nadat die briefje schreef

Een jonge fan uit Lier werd door McDonald’s België verrast met een eigen mini McDo. Dries Avonds (11) stuurde enkele weken geleden een tekening naar de hoofdzetel met daarin de uitdrukkelijke vraag: ‘Waarom is er geen restaurant in Lier?’. McDonald’s besloot Dries z’n droom te verwezenlijken, met de steun van TBWA, en verraste hem met een eigen McDo op de Grote Markt van Lier.

Lier, woensdagavond. Op de Grote Markt doemt een kleine McDonald’s op. Een verrassing voor de kleine Dries. Een jonge fan die zo graag een restaurant in zijn thuisstad wou, dat hij er een tekening over maakte en opstuurde. McDonald’s België besloot daarop de droom van Dries te verwezenlijken met de steun van TBWA.

Mini-restaurant

McDonald’s nodigde Dries, zijn ouders Nathalie en Kristof en broer Wout (12) uit om mee te komen. Op de Grote Markt gekomen viel zijn mond letterlijk open van verbazing: een McDonald’s-restaurant enkel en alleen voor hem.

McDonald's verraste Dries Avonds uit Lier met een minirestaurant op de Grote Markt.
Met burgemeester Frank Boogaerts. Binnen in het mini-eethuisje mochten hij en zijn familie vervolgens smullen van frietjes en hamburgers.

Uit het hart

“Het was duidelijk dat zijn brief vanuit het hart was geschreven. We waren zo gecharmeerd dat we er wel iets speciaals mee moesten doen”, zegt Kristel Muls, van McDonald’s België. Voorlopig zijn er geen plannen om een restaurant in Lier te bouwen.

Contacteer ons
Tom Eilers TBWA
Tom Eilers TBWA
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium