McDonald’s opent minirestaurant voor superfan Dries (11) nadat die briefje schreef

Een jonge fan uit Lier werd door McDonald’s België verrast met een eigen mini McDo. Dries Avonds (11) stuurde enkele weken geleden een tekening naar de hoofdzetel met daarin de uitdrukkelijke vraag: ‘Waarom is er geen restaurant in Lier?’. McDonald’s besloot Dries z’n droom te verwezenlijken, met de steun van TBWA, en verraste hem met een eigen McDo op de Grote Markt van Lier.

Lier, woensdagavond. Op de Grote Markt doemt een kleine McDonald’s op. Een verrassing voor de kleine Dries. Een jonge fan die zo graag een restaurant in zijn thuisstad wou, dat hij er een tekening over maakte en opstuurde. McDonald’s België besloot daarop de droom van Dries te verwezenlijken met de steun van TBWA.

Mini-restaurant

McDonald’s nodigde Dries, zijn ouders Nathalie en Kristof en broer Wout (12) uit om mee te komen. Op de Grote Markt gekomen viel zijn mond letterlijk open van verbazing: een McDonald’s-restaurant enkel en alleen voor hem.

McDonald's verraste Dries Avonds uit Lier met een minirestaurant op de Grote Markt.
Met burgemeester Frank Boogaerts. Binnen in het mini-eethuisje mochten hij en zijn familie vervolgens smullen van frietjes en hamburgers.

Uit het hart

“Het was duidelijk dat zijn brief vanuit het hart was geschreven. We waren zo gecharmeerd dat we er wel iets speciaals mee moesten doen”, zegt Kristel Muls, van McDonald’s België. Voorlopig zijn er geen plannen om een restaurant in Lier te bouwen.

Persbericht

DOCX - 77 Kb

Credits

DOCX - 75 Kb

Tom Eilers

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met