McDonald’s ouvre un mini restaurant pour Dries, 11 ans, superfan de McDo

Un jeune fan de Lier a été surpris par McDonald’s Belgique en recevant son mini McDo personnel. Il y a quelques semaines, Dries Avonds, 11 ans, a envoyé un dessin au siège avec la question suivante : "Pourquoi n'y a-t-il pas de restaurant à Lier?" McDonald’s a décidé de réaliser son rêve, avec le soutien de TBWA, et l'a surpris en lui réalisant son propre McDo sur la Grand-Place de la ville.

Lier, mercredi soir. Un mini McDonald’s se dresse sur la Grand-Place. Une surprise pour le jeune Dries. Un fan qui voulait tellement un restaurant dans sa ville qu'il en a fait un dessin et nous l'a envoyé. McDonald’s Belgique a alors décidé de réaliser son rêve, avec le soutien de TBWA.

Mini-restaurant

McDonald’s a invité Dries, ses parents Nathalie et Kristof et son frère Wout à se joindre à eux. En découvrant ce qui l’attendait sur la Grand-Place, Dries est resté bouche bée : un restaurant McDonald’s rien que pour lui. Dans le mini-restaurant, toute la famille a ensuite pu déguster un véritable menu -taille réelle pour le coup-.

Du fond du cœur

« Il était clair que sa lettre avait été écrite du fond du cœur. Nous avons été si charmés que nous avons dû faire quelque chose de spécial pour lui ", explique Kristel Muls, de McDonald’s Belgique. Il n’est actuellement pas prévu de construire un restaurant à Lier.

Communiqué de presse

DOCX - 77 Kb

Crédits

DOCX - 75 Kb

Tom Eilers

TBWA

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact