McDonald’s® en TBWA tonen dunne grens tussen goedbedoelde moederliefde en overbescherming

TBWA lanceerde een nieuw tv-campagne voor McDonald’s® met een opvallende hoofdrol voor behulpzame moeders. Heel wat jongeren zitten intussen in hun blokperiode. En dat blijkt niet alleen voor de studenten, maar ook voor sommige ouders een stressvolle periode. Deze vrouw neemt haar moederrol net iets te serieus.

Examens. Voor heel wat jongeren blijft het de zwaarste periode van het jaar. De hele dag met de neus in de boeken, van sociaal contact is bijna geen sprake en van koken komt ook weinig in huis. Gelukkig zijn er de moeders. Stuk voor stuk heldinnen die ervoor zorgen dat hun student bij leven en welzijn het einde van de examens haalt – liefst met een positieve eindbalans. Maar voor sommige moeders blijkt zo’n blokperiode ook een bijzonder stressvolle periode. Zo zwaar zelfs dat ze hun moederrol lichtjes durven overdrijven. Gelukkig komt deze moeder net op tijd tot het besef dat haar acties vrij gestoord overkomen. Ze besluit haar ijverige student daarop te verrassen met een lekker feel good momentje.

McDonald’s®. Always open for good moments.

Credits

DOCX - 76 Kb

Tom Eilers

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact