McDonald’s® lanceert Happy Fix met een beetje hulp van TBWA

Iedereen kent natuurlijk “With A Little Help From My Friends” van The Beatles. En het is altijd mooi om te zien hoe mensen elkaar spontaan te hulp schieten. Maar soms hebben ze een klein duwtje nodig om een handje toe te steken. Een beloning. Zoals een traktatie bij McDonald’s®, bijvoorbeeld.

Dat is de reden waarom TBWA en McDonald’s® België de Happy Fix bedachten. Het is een aparte functie in de McDonald’s-app waarmee je iemand om een vriendendienst  kan vragen in ruil voor iets lekkers bij je favoriete restaurant.

Een voorbeeldje? Je wil dat dat zoon- of dochterlief het gras afrijdt. Of babysit op jongere broer of zus. Dan kan je hen nu een beloning in het vooruitzicht stellen van bij McDonald’s®. Of je kan een vriend een Big Mac® beloven als hij je helpt een Big Sofa te verhuizen. Voorbeelden genoeg waarbij de Happy Fix-functie van pas komt.

Beetje omkoperij? Nah. Noem het een blijk van waardering in natura. Want echte vrienden helpen je ook zonder beloning. Dat spontane solidariteit bestaat, zien we genoeg vandaag.

Om Happy Fix te lanceren, creëerden we een 30 secondenspotje dat op een grappige manier laat zien hoe je Happy Fix kan toepassen. Verder werden er ook posters, leaflets en advertenties op social media ingezet.

Contacteer ons
Jeremie Goldwasser Creative Director
Jeremie Goldwasser Creative Director
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium