McDonald's® maakt 2020 (een beetje) goed met 30 dagen kerst.

30 dagen kerst. Dat hebben we na dit rotjaar wel verdiend volgens McDonald’s®. In het bijzonder onze kinderen. Want zij werden vaak over het hoofd gezien tijdens de lockdown. En ja, ook dat maakt McDonald’s® goed door hun kant van het coronaverhaal te tonen in een heerlijk eerlijke, maar magische eindejaarscampagne.

De energieke eindejaarsfilm van McDonald’s®, gemaakt door TBWA, draait rond een klein, guitig meisje dat vertelt wat een rotjaar ze wel niet achter de rug heeft: een verjaardag zonder vriendjes, een zomervakantie die in het water viel, ouders die altijd willen gaan wandelen én in een kramp schieten als je op de liftknop wil drukken… allemaal écht niet cool. En zoals elk kind neemt ze hierbij geen blad voor de mond. Ze blijft haar gevoel voor humor houden én laat vooral haar schouders niet zakken. Zo roept ze op het einde de kerstman op om ons jaar alsnog te redden… En ze wordt beloond.

En niet in het minst door McDonald’s®, want met hun actie «30 Days of Christmas» kan je vanaf 26 november een maand lang elke dag een nieuw cadeau & promo  in de app. Op die manier brengt McDonald’s® toch nog wat magie en familiepret op het eind van dit jaar dat echt. Niet. Cool. Was.

Te ontdekken van 23 november tot 25 december op TV, radio en online.

Radio Spot

MP3 - 544 Kb

Persbericht

DOCX - 14 Kb

Credits

DOCX - 14 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact