McDonald's® sauve 2020 en nous offrant 30 jours de Noël.

McDonald's® sauve 2020 en nous offrant 30 jours de Noël.

Et pour nous le raconter, la marque nous fait découvrir le confinement au travers des yeux d’un enfant. En effet, les enfants sont les grands oubliés du confinement. En tant que marque familiale, McDonald’s® a décidé de les mettre à l’honneur dans sa campagne de fin d’année.

Réalisée par TBWA, celle-ci nous explique que 2020 fut également difficile à vivre pour les plus jeunes d’entre nous : pas d’annif, des vacances au jardin, des ballades interminables et des parents paranos…bref, comme nous l’explique notre héroïne, une année vraiment pourrie qui avait bien besoin de 30 jours de Noël pour la sauver.

Et ça tombe bien : avec l’action « Les 30 Jours de Noël », McDonald’s® propose tous les jours du mois de décembre des promos et des cadeaux ludiques dans son app. A défaut de pouvoir ouvrir ses restaurants et d’y accueillir parents et enfants, la marque s’engage ainsi à offrir un peu de fun et de sourire aux familles confinées. De quoi nous faire vite oublier une année…Pas. Cool. Du. Tout.

A découvrir du 23 novembre au 25 décembre en TV, radio et online.
Le matériel POS ainsi que l’app McDonald’s® ont évidemment été adaptés au concept.

Contact us
About TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium