Merci d’avance à bpost et TBWA pour la prochaine carte de Noël personnalisée

Envoyer une carte de Noël est un véritable jeu d’enfant ! Prenez une photo avec votre smartphone, écrivez un vœu original et hop, grâce à Mobile Postcard de bpost, votre carte de vœux arrive « en papier et en timbre » dans la boite aux lettres de votre destinataire. Ce service de bpost existe déjà depuis longtemps, mais c’est la première fois qu’il fait l’objet d’un spot TV créé par TBWA Bruxelles.

Des vœux qui vous ressemblent

 

Ce spot fait l’éloge de la créativité de chacun. Cette créativité qui rend chaque chose que nous faisons tellement personnelle, tellement unique.  

Scène après scène, nous voyons les utilisateurs de Mobile Postcard et ce qui les inspire. Des situations tantôt drôles, tantôt touchantes. Les photos sont ensuite envoyées via smartphone avant de devenir de véritables cartes de voeux.

Une fin d’année poétique

Cela faisait longtemps qu’il n’y avait plus eu un air de poésie à la télévision. Le spot a été tourné par Dimitri Karakatsanis de Caviar et la musique composée par Fritz Sundermann. Il sera diffusé sur presque toutes les chaînes.

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Héloïse Richard Pride/TBWA
Jochen Degreef TBWA GROUP
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A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

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