Nieuwe e-games met hoge funfactor op e-lotto.be

  • Zes nieuwe e-games met uitgekiende gebruiksvriendelijkheid
  • Een realisatie van Agency.com\TBWA en Nationale Loterij.
  • Ontdek ze op www.e-lotto.be

 

Brussel, 23 juli 2012 - Na de online lancering van de trekkingsspelen - Lotto, Euro Millions en Keno - twee jaar geleden, pakt de Nationale Loterij nu uit met zes e-games. Drie ervan zijn digitale versies van bekende krasspellen zoals Presto. De drie andere zijn nieuwigheden, volledig op maat ontwikkeld om de klanten een leukere spelbeleving te geven.

Om dit voor elkaar te brengen kon de marketingafdeling van de Nationale Loterij rekenen op de experts van Agency.com\TBWA.

De R&D afdeling van de Nationale Loterij ontwikkelde de spelconcepten. Agency.com\TBWA zorgde voor het design, de animaties en de Flash scripting van alle e-games. De integratie op het spelplatform werd verzorgd door de IT-afdeling van de Nationale Loterij met de technische assistentie van GTech.

Yann Billen, Account Director Agency.com\TBWA verduidelijkt: "Uiteraard leunen de 3  digitale versies van de krasspellen qua look dicht aan bij hun papieren tegenhangers. Bij de 3 nieuwe spellen opteerden we voor een origineel design met een extra fun factor. We hebben bij de ontwikkeling veel aandacht besteed aan de naadloze flow van de spelervaring."

De lancering van deze 6 nieuwe spellen was een gedroomde kans om de user experience op de site te optimaliseren. Daarom sleutelden we aan de ergonomie, de architectuur en het design om alles nog eenvoudiger en meer gestroomlijnd te maken.

Het eindresultaat kunt u bekijken op e-lotto.be. Daar vindt u de digitale broertjes van de Presto, Subito en 21 krasspelen. En 3 gloednieuwe spelen exclusief voor de website: Spaarpot Smash, SuperSafe en Rabbits Run.

Meespelen? Open een rekening op ww.e-lotto.be en de fun kan beginnen!

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium