NMBS en TBWA onderweg naar beter.

In een wereld waarin alles steeds sneller gaat, zijn er steeds meer zaken waarbij we moeten stilstaan. En daar kan de trein een rol in spelen. Het is een duurzaam en modern transportmiddel dat de veranderende wereld en de nieuwe mobiliteitsoplossingen omarmt. En tegelijk een plek die ons toelaat om even tot onszelf te komen. De dingen te overdenken. Wie af en toe de trein neemt weet dat vanaf het moment dat de trein vertrekt, ook je gedachten vertrekken. Dat is de insteek van de nieuwe positioneringscampagne van de NMBS. De trein nodigt iedereen uit om het allemaal eens anders aan te pakken. Ieder op zijn manier. Om samen onderweg te gaan. Naar beter.

We zijn allemaal anders gaan leven en werken. En wie het nog niet doet, heeft er het voorbije jaar ongetwijfeld bij stilgestaan. Als motor van de samenleving wil de NMBS dit moment aangrijpen en zich blijven aanpassen. Momenteel wordt er volop gewerkt aan een flexibel abonnement voor de pendelaars die hybride blijven werken. Na een testfase zou dit in 2022 worden uitgerold. Maar er is meer: via de reisplanner op de NMBS-app kunnen we zien wat de verwachte drukte is op de trein. Een ruimer treinaanbod moet er bovendien voor zorgen dat de trein ook het aangewezen middel wordt om te gaan ontdekken en mensen te ontmoeten. Ook de stations moeten ontmoetingsplaatsen worden, passend bij het leven van vandaag en morgen en toegankelijk voor iedereen. Waar je je pakjes kan ophalen of zelfs boeken kan uitlenen en lezen. En natuurlijk blijft de NMBS inzetten op duurzaamheid: in 2020 plaatsten ze maar liefst 24.000 zonnepanelen en multifunctionele rijtuigen bieden meer ruimte voor de fiets.

De NMBS heeft de ambitie om iedereen mee te nemen naar beter. Hun laatste campagne, getekend door TBWA, is een uitnodiging naar ons allen. Om eens te bezinnen, op de trein te springen en je gedachten de vrije loop te laten. Een uitnodiging om het eens anders aan te pakken. Met z’n allen. Want de trein brengt ons allemaal in beweging en helpt ons op het einde van de rit ook écht verder. Naar meer tijd met je gezin, collega’s of vrienden. En naar een duurzamere wereld.

Deze gedachtegang werd in verschillende tv-spots poëtisch in beeld gebracht met de hulp van regisseur Joe Vanhoutteghem en productiehuis CZAR. Met een mogelijk vervolg in 2022. Onder zijn meesterlijke regie neemt elke spot je mee op reis in het hoofd van een reiziger: in eerste instantie een rasechte familieman en een geëngageerde student. Telkens worden hun gedachten getriggerd door iets wat ze op de trein zien. En telkens helpt de trein hen ook om die gedachten te realiseren.

Naast tv zal de campagne ook zijn opwachting maken in social, digital en uiteraard zichtbaar zijn in de stations en treinen. Ook hier nodigt de trein iedereen uit om samen onderweg te gaan. Naar beter.

Een prachtige campagne die doet dromen en goesting geeft om wat vaker de trein te nemen, toch?

NMBS_Onderweg naar beter_pers_NL.docx

DOCX - 78 Kb

Credit list TBWA x NMBS.docx

DOCX - 78 Kb

SNCB_ImagoCamp_OOH_2m2_Abri_NL.jpg

JPG - 406 Kb

SNCB_ImagoCamp_OOH_2m2_Abri_NL3.jpg

JPG - 436 Kb

Philippe Van Eygen

Account Director

Anneleen Coppens

Consultant Reputation & PR

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact