Ouf… een nieuwe campagne van TBWA voor Chouffe

Eerder dit jaar won TBWA het budget van Chouffe, het bier uit Achouffe dat ondertussen deel is van de Moortgat familie. En vandaag krijgen we daar de eerste resultaten van te zien. Het betreft een nieuwe positionering, een nieuwe slogan en een 60-seconden spot. Ouf.

Chouffe bestaat ondertussen 40 jaar, dus werd het wel eens tijd voor een nieuwe positionering. Die wordt samengevat in “Ouf… ‘t is Chouffe.” Eenvoudig, krachtig en memorabel. Kortom, alle ingrediënten van een goeie slogan. “Het is een brand platform waar we de komende jaren mee verder kunnen, want hoe eenvoudig de lijn ook lijkt, ze bevat een volledig universum aan creatieve mogelijkheden. Want bij elk ouf-moment, hoort een Chouffe,” vertelt jeroen Bostoen, creatief directeur bij TBWA. “Maar de lijn staat ook voor de zekerheid van lekker en kwalitatief bier, of zelfs van een goed café, want als ze er Chouffe hebben, zit je wel goed.”

In de spot wordt die gedachte op een luchtige manier neergezet. Het is een opeenvolging van de meest uiteenlopende ouf-momenten, en dat met de nodige humor. “Chouffe is al van in het begin een bier met een hoek af. We wilden diezelfde toon behouden, maar het verhaal toch op een herkenbare manier brengen.”

De Moortgat familie heeft grote plannen met de brouwerij. Zo zal de spot in maar liefst 3 landen ingezet worden. Ook bij ons is de film straks te zien in de bioscoop en online in verschillende versies.

 

 

Persbericht Ouf… een nieuwe campagne van TBWA voor Chouffe.docx - 13 KB Credits Credits Ouf c'est Chouffe.docx - 13 KB
Nell Dumortier

 

 

Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium