Ouf… een nieuwe campagne van TBWA voor Chouffe

Eerder dit jaar won TBWA het budget van Chouffe, het bier uit Achouffe dat ondertussen deel is van de Moortgat familie. En vandaag krijgen we daar de eerste resultaten van te zien. Het betreft een nieuwe positionering, een nieuwe slogan en een 60-seconden spot. Ouf.

Chouffe bestaat ondertussen 40 jaar, dus werd het wel eens tijd voor een nieuwe positionering. Die wordt samengevat in “Ouf… ‘t is Chouffe.” Eenvoudig, krachtig en memorabel. Kortom, alle ingrediënten van een goeie slogan. “Het is een brand platform waar we de komende jaren mee verder kunnen, want hoe eenvoudig de lijn ook lijkt, ze bevat een volledig universum aan creatieve mogelijkheden. Want bij elk ouf-moment, hoort een Chouffe,” vertelt jeroen Bostoen, creatief directeur bij TBWA. “Maar de lijn staat ook voor de zekerheid van lekker en kwalitatief bier, of zelfs van een goed café, want als ze er Chouffe hebben, zit je wel goed.”

In de spot wordt die gedachte op een luchtige manier neergezet. Het is een opeenvolging van de meest uiteenlopende ouf-momenten, en dat met de nodige humor. “Chouffe is al van in het begin een bier met een hoek af. We wilden diezelfde toon behouden, maar het verhaal toch op een herkenbare manier brengen.”

De Moortgat familie heeft grote plannen met de brouwerij. Zo zal de spot in maar liefst 3 landen ingezet worden. Ook bij ons is de film straks te zien in de bioscoop en online in verschillende versies.

 

 

Persbericht

DOCX - 13 Kb

Credits

DOCX - 13 Kb

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met