Ouf… een nieuwe campagne van TBWA voor Chouffe
18 mei 2022
Eerder dit jaar won TBWA het budget van Chouffe, het bier uit Achouffe dat ondertussen deel is van de Moortgat familie. En vandaag krijgen we daar de eerste resultaten van te zien. Het betreft een nieuwe positionering, een nieuwe slogan en een 60-seconden spot. Ouf.
Chouffe bestaat ondertussen 40 jaar, dus werd het wel eens tijd voor een nieuwe positionering. Die wordt samengevat in “Ouf… ‘t is Chouffe.” Eenvoudig, krachtig en memorabel. Kortom, alle ingrediënten van een goeie slogan. “Het is een brand platform waar we de komende jaren mee verder kunnen, want hoe eenvoudig de lijn ook lijkt, ze bevat een volledig universum aan creatieve mogelijkheden. Want bij elk ouf-moment, hoort een Chouffe,” vertelt jeroen Bostoen, creatief directeur bij TBWA. “Maar de lijn staat ook voor de zekerheid van lekker en kwalitatief bier, of zelfs van een goed café, want als ze er Chouffe hebben, zit je wel goed.”
In de spot wordt die gedachte op een luchtige manier neergezet. Het is een opeenvolging van de meest uiteenlopende ouf-momenten, en dat met de nodige humor. “Chouffe is al van in het begin een bier met een hoek af. We wilden diezelfde toon behouden, maar het verhaal toch op een herkenbare manier brengen.”
De Moortgat familie heeft grote plannen met de brouwerij. Zo zal de spot in maar liefst 3 landen ingezet worden. Ook bij ons is de film straks te zien in de bioscoop en online in verschillende versies.
Persbericht
DOCX - 13 Kb
Credits
DOCX - 13 Kb