Play Sports eert de ongeziene genialiteit van één van de beste keepers die België ooit gehad heeft.

Stel je voor dat je de beste bent in wat je doet. Dat je je opwerkt naar één van de grootste teams van Engeland. Dat de fans je adoreren omdat je in de eerste match al een penalty stopt. Stel je voor dat je verkozen wordt tot keeper van het jaar! … En stel je nu voor dat je bijna twee jaar lang op de bank wordt gezet, zonder echte reden. Dat is het verhaal van Simon Mignolet, op een innemende manier verteld in de nieuwe campagne van Play Sports.

In België zijn er twee synoniemen voor het woord ‘wereldkeeper’: Courtois en Mignolet.

De één staat onder de lat bij Real Madrid, de andere bij een iets minder bekende club. Maar op vlak van keeperskwaliteiten kunnen we niks anders zeggen dan dat ze aan elkaar gewaagd zijn.

Na enkele jaren bij Sint-Truiden en Sunderland werd Mignolet de nummer 1 van Liverpool, waar hij week na week toonde dat hij die positie meer dan waard was. Tot Jurgen Klopp kwam opdagen en Loris Karius in het doel zette. (We weten allemaal hoe dat is afgelopen)

In een prachtig gemaakte film wordt de carrière van Simon tot op dat punt verteld door de mensen die hem het beste kennen: zijn vader, zijn eerste trainers, ex-keeper en analyst Geert De Vlieger en … zijn fans. Ze komen allemaal tot dezelfde conclusie: een echte zonde dat de genialiteit van Simon Mignolet bijna 2 jaar niet te zien was op een voetbalveld.

Tot Simon een radicale beslissing nam. Hij koos ervoor om Liverpool in te ruilen voor Club Brugge. Hij koos voor spelen in plaats van op de bank zitten.

En nu staat Simon terug waar hij thuishoort: op het veld, tussen de palen. En elke seconde daarvan kan je zien op Play Sports. Want genialiteit is te mooi om te missen.

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels