Play Sports en TBWA laten je voetbalgeschiedenis herbeleven.

De geschiedenis van de Belgische voetbalcompetitie zit vol legendarische momenten. Momenten die in elke fan zijn geheugen gegrift staan. Momenten waarvan je vreest dat je ze nooit meer gaat meemaken. Maar in voetbal kan alles, dus er bestaat altijd een kans dat zo’n legendarische gebeurtenis zich toch nog eens voordoet. En als dat gebeurt, dan zie je het live op Play Sports tijdens de play-offs.

De nieuwe spot van Play Sports gaat over zo’n moment in de voetbalgeschiedenis: het jaar waarin Lierse tegen alle verwachtingen in zijn laatste Belgische titel veroverde, 1997. Fans en ex-spelers Bob Peeters en Eric Van Meir blikken terug op dat onvergetelijke jaar waarin de kleine ploeg van het land het hele seizoen domineerde en kampioen speelde onder leiding van Erik Gerets.

In de spot geregisseerd door Jef Boes voor Aka De Mensen zien we spelers en fans van toen opnieuw samenkomen terwijl ze beschrijven hoe ze zich dat kampioenenjaar tot in het kleinste detail herinneren. Zoiets vergeet je nooit. De legendarische archiefbeelden zijn het ultieme bewijs daarvan. Maar wat echt straf is, is dat dat een andere ploeg dit seizoen een bijna gelijkaardig droomverhaal kan schrijven: Union Saint-Gilloise. De ploeg waar de Lierse supporters op hun manier een eerbetoon aan doen op het einde van de spot die wordt afgesloten met de lijn ‘Als geschiedenis zich herhaalt, zie je het op Play Sports.’

Ook voor de andere kandidaten van de Champions’ play-offs werd er gegraven in hun geschiedenis. Zo kan Club Brugge voor het eerst sinds de jaren ’70 drie jaar op rij kampioen spelen, kan Vincent Kompany Anderlecht nog eens naar de landstitel leiden sinds zijn eerste titel in 2004, het trio Kums, Depoitre en Vanhaezebrouck kan voor de 2de keer kampioen worden met Gent en Antwerp kan voor het eerst sinds ’57 de Bosuil nog eens laten ontploffen als kampioen van België.

Al deze verhalen zijn te zien en te horen op tv, social en radio.

Welke geschiedenis er uiteindelijk wordt herhaald kan je vanaf 22 april live meemaken op Play Sports.

Persbericht

DOCX - 14 Kb

Credits

DOCX - 80 Kb

Anneleen Coppens


Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met