Play Sports en TBWA maken iedereen fan van de cross

Toeschouwers kijken naar sport, maar fans die beleven sport. Daarom gaat Play Sports de missie aan om van iedereen échte fans te maken. En aftrappen doen ze met het nieuwe seizoen veldrijden. Want de cross mag dan soms wel als het kleine sportbroertje beschouwd worden, het heeft evenveel in zijn mars als alle andere sporten. En vaak zelfs nog een spatje meer.

Plays Sports en TBWA creëerde daarom de eerste sportcampagne gericht aan en specifiek getarged op fans van totaal andere sporten. Met telkens een verrassende vergelijking naar de cross: ‘De cross, da’s zoals voetbal. Maar je hoeft niet tot de rust te wachten voor een pint.’, ‘De cross, da’s zoals Formule 1, maar na een crash rijden ze gewoon verder.’, ‘De cross, da’s zoals tennis. Maar je mag tenminste lawaai maken bij het supporteren.’

Deze en andere spitse sportinzichten komen tot leven in film, radio, print en online. Zo springt de heroïek van de cross en Formule 1 visueel en grafisch van het tv-scherm en duiken we in de absurde auditieve tenniswereld in radio. De campagne loopt heel het seizoen en er staat ook nog een activatie in de startblokken. Dus deze campagne is eigenlijk net zoals voetbal, het is alvast uitkijken naar de tweede helft.

Contacteer ons
Allen Marchant TBWA
Allen Marchant TBWA
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium