Play Sports en TBWA maken iedereen fan van de cross

Toeschouwers kijken naar sport, maar fans die beleven sport. Daarom gaat Play Sports de missie aan om van iedereen échte fans te maken. En aftrappen doen ze met het nieuwe seizoen veldrijden. Want de cross mag dan soms wel als het kleine sportbroertje beschouwd worden, het heeft evenveel in zijn mars als alle andere sporten. En vaak zelfs nog een spatje meer.

Plays Sports en TBWA creëerde daarom de eerste sportcampagne gericht aan en specifiek getarged op fans van totaal andere sporten. Met telkens een verrassende vergelijking naar de cross: ‘De cross, da’s zoals voetbal. Maar je hoeft niet tot de rust te wachten voor een pint.’, ‘De cross, da’s zoals Formule 1, maar na een crash rijden ze gewoon verder.’, ‘De cross, da’s zoals tennis. Maar je mag tenminste lawaai maken bij het supporteren.’

Deze en andere spitse sportinzichten komen tot leven in film, radio, print en online. Zo springt de heroïek van de cross en Formule 1 visueel en grafisch van het tv-scherm en duiken we in de absurde auditieve tenniswereld in radio. De campagne loopt heel het seizoen en er staat ook nog een activatie in de startblokken. Dus deze campagne is eigenlijk net zoals voetbal, het is alvast uitkijken naar de tweede helft.

Contacteer ons
Allen Marchant TBWA
Allen Marchant TBWA
Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels