Play Sports en TBWA tonen grenzeloze liefde voor genialiteit

Genialiteit kent geen grenzen. Het hoeft geen betoog dat onze Belgen al een tijdje het (zeldzame) mooie weer maken in de Engeland. Kevin De Bruyne, Youri Tielemans, Toby Alderweireld: het zijn stuk voor stuk exportproducten om fier op te zijn. Heel wat Belgische voetbalfans zijn dan ook al jaren fan van hun Engelse club. Met die insight bedacht TBWA een nieuwe campagne voor Play Sports om het begin van de Premier League in te luiden.

Play Sports brengt als enige televisiezender in België ook de Engelse voetbalcompetitie.
Voor ingewijden: het Walhalla van technisch vernuft en vooral veel Belgisch talent. Heel wat die hard voetbalfans volgen de Premier League op de voet. Want naast heel wat sterren spelen er ook een pak Rode Duivels in de Engelse competitie. Al jaren is ons land groot smaakmaker en vooral leverancier van prachtige assists in de UK. Met name Kevin De Bruyne steekt er met kop en schouders bovenuit. Koning Kevin is voor velen nog steeds een godenkind voor de mensen uit Genk. Net als Youri Tielemans, die nog in menig purper hart ronddwaalt. Met deze insight bedacht TBWA een nieuwe campagne. Want de aanstekelijke genialiteit van onze Belgische top, deed heel wat supporters verdwalen in de duistere straatjes van Manchester, Tottenham of Leicester.

RADIO Spot Play Sports Premier League

MP3 - 1.3 Mb

RADIO Spot 2 Play Sports Premier League

MP3 - 1.3 Mb

Persbericht

DOCX - 13 Kb

Credits

DOCX - 12 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met