Play Sports et TBWA montrent un amour infini pour le génie

Le génie n’a pas de frontières. Inutile de démontrer que nos Belges font briller le soleil (si rare) en Angleterre. Kevin De Bruyne, Youri Tielemans, Toby Alderweireld : on peut être fier de ces produits d’export. De nombreux supporters belges sont fans de leurs clubs anglais depuis des années. C’est sur base de cette réalité que TBWA a imaginé une nouvelle campagne pour Play Sports, afin d’inaugurer le début de la Premier League.

Play Sports est la seule chaîne de télévision qui diffuse le championnat anglais de foot en Belgique. Pour les initiés, c’est le Valhalla du génie technique, avec une sacrée dose de talent belge. Nombreux sont les fans purs et durs qui suivent la Premier League. Parce qu’au milieu des stars qui évoluent dans la compétition anglaise, on trouve pas mal de Diables Rouges. Cela fait des années que notre pays est un fournisseur très apprécié de magnifiques assists au Royaume-Uni, Kevin De Bruyne tenant clairement le haut du pavé. Pour ses concitoyens de Genk, Kevin est un dieu descendu sur terre. Comme Youri Tielemans, qui fait encore battre bien des cœurs mauves. Compte tenu de tout ceci, TBWA a conçu une nouvelle campagne. Parce que sous l’effet du génie contagieux de notre top belge, bien des supporters se perdent dans les sombres ruelles de Manchester, Tottenham ou Leicester.

Spot RADIO Play Sports Premier League

MP3 - 1.3 Mb

Spot RADIO 2 Play Sports Premier League

MP3 - 1.3 Mb

Communiqué de presse

DOCX - 7.5 Kb

Crédits

DOCX - 12 Kb

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact