PlayStation Benelux en TBWA leggen het ontastbare vast.

Je hebt “gamen” en je hebt met een PlayStation 5 gamen. Want met de PS5 is alles écht anders. Daar gaat een andere wereld voor je open, dankzij de straffe technologie die in de console en de controller verborgen zit. Je ervaart gameplay op een ongeziene manier en wordt van de ene in de andere emotie geslingerd.

Klinkt allemaal lekker. Maar klopt het echt? Komen er emoties komen naar boven tijdens het spelen? Word je bijvoorbeeld echt angstig? Of blij? Of speelt er soms woede? PlayStation Benelux en TBWA gingen samen op zoek naar die rijke emoties.

Vijf Belgische en vijf Nederlandse influencers werden bij PlayStation uitgenodigd om te gamen en te onderzoeken welke emoties bij hen naar boven kwamen. Een unieke gezichtsherkenningstool detecteerde de emoties bij de gamers in realtime. Deze werden vertaald in de kleuren die volgens studies aan emoties worden gelinkt (rood is woede, angst is blauw,…) Hiermee ging fotografe Yaquine Hamzaoui aan de slag om zo unieke portretten vast te leggen.

Het resultaat zijn 10 unieke snapshots die een blik geven op wat je voelt. De snapshots én hun unieke kijk achter de schermen werden door de influencers gedeeld via hun social media. Aangezien ze geen hardcore gamers waren, bereikten ze via hun kanalen vooral een nieuw en interessant publiek voor PlayStation.


Persbericht

DOCX - 13 Kb

Credits

DOCX - 83 Kb

 

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact